برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان قم به یاد سردار شهید «تقوی‌فر»

مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان قم با گرامیداشت سردار شهید «سید حمید تقوی‌فر» از شهدای مدافع حرم، در شهر دستجرد خلجستان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ - 05May 2023

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان قم به یاد سردار شهید «سید حمید تقوی فر»به گزارش دفاع‌پرس از قم، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان استان قم با رقابت ۴۵۰ دانش آموز دختر و پسر در ۱۲ رشته از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ویژه پسران و از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ویژه دختران در دبیرستان مهدیه شهر دستجرد خلجستان قم برگزار می‌شود.

به گفته حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، این دوره از مسابقات یادبود سردار شهید مدافع حرم سید حمید تقوی‌فر و در پنج مرحله آموزشگاهی، ناحیه ای، مقدماتی و فینال استانی و مرحله پنجم کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات که در مرحله فینال استانی قرار دارد با حضور ۴۵۰ نخبه قرآنی دختر و پسر در ۱۲ رشته به صورت فشرده و شبانه‌روزی در یک اردوی سه روزه و در جوی تربیتی و فرهنگی و قرآنی آن هم با وجود اساتید و داوران خبره قرآنی استانی و کشوری انجام می‌شود.

امینیان به فعالیت دو رشته جدید در این سری از مسابقات اشاره کرد و افزود: رشته‌های دعاخوانی و گفتمان مهدویت به صورت مباحثه‌ای و جذاب در دو گروه دختران و پسران دانش‌آموز نیز به رشته‌ها اضافه شده و بعد از سپری مرحله فینال استانی دانش‌آموزان منتخب مقطع متوسطه اول و دوم در تیرماه به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

وی افزود: برای اجرای هرچه مطلوب‌تر این طرح ارگان‌های مختلفی یاری‌گر ما بودند از جمله دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، سازمان تبلیغات و شهرداری و مجموعه دهکده سلامت صبا و بخشداری و آموزش و پرورش شهرستان دستجرد همچنین ارگان‌های سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر و مرکز بهداشت و درمان نیز پای کار آمدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در دوبخش آوایى (قرائت، حفظ، اذان، مداحى و دعاخوانى) و بخش پژوهشى (احکام، انشاى نماز، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، فهم قرآن و گفتمان مهدویت) از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در منطقه خلجستان شهر دستجرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار