در پیامی به‌مناسبت سالروز حماسه رزمندگان مازندران در خان‌طومان سوریه مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: حماسه پرشکوه خان‌طومان یکی از نقاط اوج افتخار مردم مازندران است

فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت اردیبهشت مقاومت و سالروز شهادت رزمندگان مازندرانی لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در کربلای خان‌طومان پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۵۸۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ - 06May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت اردیبهشت مقاومت و سالروز شهادت رزمندگان مازندرانی لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در کربلای خان‌طومان پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به پیشگاه با عظمت مردم عزیز و شریف مازندران، مردمان مومن، با صفا و باوفای دیار علویان و به خصوص همه خانواده عزیز و سربلند شهیدان والامقام  این خطه سرسبز و سرافراز ایران اسلامی به ویژه خانواده‌های صبور، عزیز و نجیب شهیدان پرافتخار حماسه جاودان و ماندگار خان طومان در کشور سوریه برای دفاع از حریم و حرم اهل بیت (علیهم السلام) عرض ارادت و احترام و سلام دارم و  به پیشگاه همه این عزیزان خالصانه تعظیم می‌کنم و ازخداوند متعال برای این خانواده عزیز شهیدان صبر و شکیایی و اجر صبر خواستارم.

وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را مرور می‌کنیم مردم دلاور و شهید پرور استان مازندران در آفرینش حماسه‌های ماندگار و بزرگ هم در تاریخ پرشکوه دفاع مقدس و هم پس از آن نقش بسیار زیبا و با شکوه و دل انگیزی دارند.

مازندرانی‌ها فاتحان رقابیه در فتح المبین، فاتحان فاو در عملیات والفجر هشت هستند و در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس خط شکن بودند و جوانان بسیار رشید شجاع و مومنی را همه این مردمان عزیز و خانواده محترم و  شرافتمند این سرزمین برای فداکاری، دفاع از اسلام  و وطن عزیز اسلامی و  حریم اهل بیت (علیهم السلام) به میدان رزم بدرقه کردند.

البته حماسه پرشکوه خان‌طومان در سال ۱۳۹۵ در چنین ایامی یکی از نقاط اوج افتخار مردم مازندران است که در آن  تعدادی از جوانان این سرزمین در آن سرزمین دور دست عطر دل انگیز شهادت را جاری کردند و پیکر‌های پاک آن‌ها پس از سال‌ها به آغوش ملت عزیز ایران بازگشت و در یکی از کم نظیرترین تشییع جنازه‌های تاریخ این سرزمین پیکر‌های عزیز روی دستان مهربان مردم تا عرش اعلی بدرقه شدند.

بصورت طبیعی مردم استان مازندران در تجلیل از تکریم مقام شهادت زبانزد کشور هستند. البته جای جای وطن عزیز اسلامی ما از عطر شکوفه‌های بهاری جوانان این وطن پر است، و در مازندران عزیز هم جریان تکریم و تجلیل از مقام شهادت در همه نقاط  آن دیار در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ سالانه جاری است.

ما از این حماسه آفرینی ها، فداکاری ها، جانبازی‌ها، رشادت‌ها و  صبر و شکیبایی همه مردم به ویژه همه خانواده شهیدان به روحیه آنان افتخار می‌کنیم و مطئنیم وقتی جوانانی در کشور ما وجود دارند که جوانمردانه و  غیرمندانه پا به رکاب ولایت امر مسلمین فداکارانه در کنار او شمشیر می‌زنند و خاطرات پرشکوه فداکاری‌های عاشورا تحت هدایت های، ولی امر در صحنه‌های نوین نبرد را  به نمایش می‌گذارند انسان  به این حقیقت، امید  و  آرامش میرسد که این سرزمین پایدار همواره ایمن و امن خواهد بود.

صمیمانه  از دست اندرکاران یادواره شهیدان عزیز خان‌طومان تقدیر و تشکر می‌کنم و پابوس و دست بوس همه شهیدان والامقام هستم. امیدواریم خداوند ما را لایق استمرار راه پرنور و درخشان آن شهیدان قرار دهد و ما را به آن‌ها ملحق گرداند و در مقابل این شهیدان روسفید باشیم و در کنار ان‌ها ماوا گزینیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار