ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از توانمندی جدید سامانه پدافندی سوریه

رژیم صهیونیستی به شدت از دستیابی سوریه به سامانه پیشرفته پدافندی ابراز وحشت کرده و اعلام کرد این روند می‌تواند تاثیرات منفی خود را بر ادامه حملاتش به حریم هوایی سوریه داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 07May 2023

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از توانمندی جدید سامانه پدافندی سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک رسانه عبری زبان از دستیابی سوریه به تسلیحات پیشرفته پدافند هوایی ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد، باتوجه به این سامانه‌ها، سوریه قادر به رهگیری جنگنده‌های اسرائیلی که برای هدف قراردادن مناطقی در سوریه اقدام می‌کنند، خواهد بود.

به زعم روزنامه عبری زبان ماکورریشیون، یکی از اقدامات تکراری که طی ماه‌های اخیر در خاک سوریه شاهد آن بودیم، حملات اسرائیل به خاک این کشور است، اما اخیرا اولین هشدار‌ها در رابطه با فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی سوریه به ما داده شده است.

نوام امیر نویسنده این گزاش تاکید می‌کند: اسنادی که اخیرا به دست آمده نشان می‌دهند، حملات اخیر اسرائیل دقیقا منطقه‌ای را هدف قرار داده است که ارتش سوریه در حال آماده سازی سامانه‌های پدافند هوایی است.

به اعتقاد این خبرنگار صهیونیست، این امر بیانگر آن است که یکی از برنامه‌های ایران تقویت ساختار دفاعی دولت رئیس جمهور سوریه بشار اسد است.

در ادامه گزارش آمده است، تل‌آویو بار‌ها اعلام کرده است که اجازه تحقق چنین امری را نمی‌دهد و در این چارچوب تلاش‌های دیپلماتیکش در گذشته توانسته بود روسیه را از مسلح کردن سوریه به سامانه‌های پدافندی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ پیشرفته منصرف کند.

این خبر در حالی در رسانه‌های صهیونیستی منتشر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی سرانجام به ضعف و ناکارآمدی سامانه پدافندی خود موسوم به گنبد آهنین اعتراف کرد، گرچه تلاش کرد تا آن را اختلال و مشکل فنی توصیف کند.

به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، ارتش اسرائیل تحقیقات خود را در رابطه با دلایل عدم عملکرد صحیح سامانه گنبد آهنین در دور اخیر موشک باران از نوار غزه به سوی شهرک‌های اطراف این منطقه که پس از ترور شهید خضر عدنان به وقوع پیوست، آغاز کرده است.

به اعتراف این رسانه، تحقیقات انجام گرفته توسط نیروی هوایی در رابطه با عملکرد گنبد آهنین بین روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته نشان می‌دهند که این سامانه در مقابل موجی از موشک‌های شلیک شده دچار مشکل فنی شده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار