رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

حضور موفق پزشکان در دوران دفاع مقدس نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نمونه‌ای که می‌توانیم ذکر کنیم حضور تأثیرگذار و موفق پزشکان در دوران دفاع مقدس است؛ پزشکانی که در آن دوران توانستند با اتکا به توانمندی‌های داخلی، اقدامات قابل توجهی را از خود برجای بگذارند.
کد خبر: ۵۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 19November 2015

حضور موفق پزشکان در دوران دفاع مقدس نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی صبح امروز در دومین نشست تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت: در فضای پساتحریم و پسابرجام باید مراقب باشیم از مجموعه اقدامات مرتبط با اقتصاد مقاومتی فاصله نگیریم و این موضوعی است که باید در عرصههای مختلف سیاستگذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما مصادیق اقتصاد مقاومتی و راهبردهای تبیینی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه سلامت را بازتعریف کنیم و این کار گسترده و ملی موضعی است که باید شاهد تحقق آن باشیم.

زالی افزود: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری به معنای اتکا به ظرفیتهای درونزا و خودمحور است؛ به عبارت دیگر مجموعه فعالیتهایی که در اقتصاد مقاومتی صورت میگیرد، میتواند باعث شکوفایی و زمینهسازی فعالیت بخش خصوصی شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نمونهای که میتوانیم ذکر کنیم حضور تأثیرگذار و موفق پزشکان در دوران دفاع مقدس است؛ پزشکانی که در آن دوران توانستند با اتکا به توانمندیهای داخلی، اقدامات قابل توجهی را از خود برجای بگذارند و حتی پس از آن دوران نیز توانستند موفقیتهای خوبی را بهدست آورند؛ حتی امروز نیز علیرغم تحریمهای ظالمانه ما بر قله خودباوری قرار داریم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: با نگاه امیدبخش به آینده باید در دوران پسابرجام در بازار 400 میلیونی منطقه پیشتاز باشیم؛ به نحوی که مارکت بازارهای خارجی نشویم.

در این نشست، دکتر ابوالقاسمی مسئول همایش نیز در سخنانی گفت: کشور ما امروز یکی از امنترین کشورهای منطقه است؛ ملت ایران علیرغم تحریمها و فشارها ایستادهاند و به همین خاطر مردم ما قابل تکریم هستند و باید به آنها احترام گذاشت.

وی عنوان کرد: 18 هزار عضو هیئت علمی داریم که همگی میتوانند فارغ از گرایشهای سیاسی عضو بسیج جامعه پزشکی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار