آینده خواندنی است/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت: نمایشگاه کتاب تهران به روزآمدی ناشران کمک می‌کند

جعفری‌جوزانی گفت: نمایشگاه کتاب با اتفاقاتی که رقم می‌زند، می‌تواند به روزآمدی ناشران کمک کند تا نیاز مخاطب را بهتر بشناسند.
کد خبر: ۵۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ - 07May 2023

«مهدی جعفری‌جوزانی» مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مطالعه هدف‌مند و در راستای ارتقا فرهنگ عمومی جامعه را مفید و حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: هرنوع مطالعه‌ای سودمند و ارتقا ‌دهنده فرهنگ عمومی نیست، لذا مطالعه سودمندی که می‌توانیم در مواجهه با مسائل گوناگون آن را مورد ارزیابی قرار دهیم باید رقم بخورد که تاثیر و خروجی آن را می‌توان در اتفاقات و پدیده‌های عمومی کشور دید.

مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اتقا فرهنگ عمومی تاثیر داشته، گفت: نمایشگاه کتاب از معدود نمایشگاه‌هایی است که شخص رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) همواره از آن بازدید داشته‌اند که این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این رویداد فرهنگی است.

جعفری‌‌جوزانی نمایشگاه کتاب را مهم‌ترین پدیده فرهنگی کشور دانست و ادامه داد: برخی معتقدند رسالت نمایشگاه کتاب، فروش کتاب نیست، درحالی‌که فکر می‌کنم فروش کتاب در این فضا مشکلی ندارد، چون مردم دوست دارند از این فرصت استفاده کنند و کتاب‌های مورد علاقه‌شان را با قیمت‌های مناسب‌تری تهیه کنند و همین دسترسی آسان را می‌توان از فلسفه‌های نمایشگاه دانست.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجازی برای ترویج کتابخوانی را مهم دانست و افزود: فعالان فضای مجازی باید از ظرفیت‌های موجود برای ترویج کتابخوانی و رونق دادن موثر نمایشگاه کتاب استفاده کنند. شخصا با اینکه در طول سال کمتر اقدام به خرید کتاب می‌کنم، اما در ایام نمایشگاه، کتاب‌های مورد نیاز را تهیه می‌کنم.

مدیرعامل موسسه منادیان بصیرت در پایان بیان کرد: بخش معدودی از نشر ایران روزآمد است و بخش عمده‌ آن هنوز نیازهای مخاطب را نمی‌شناسد و روزآمد نشده است، به‌طوری‌که ما سال‌هاست برخی از کتاب‌ها را در نمایشگاه می‌بینیم که حتی دوره مصرف آن‌ها تمام شده است. لذا نمایشگاه کتاب با اتفاقاتی که رقم می‌زند ذاتا می‌تواند به روزآمدی ناشران کمک کند تا نیاز مخاطب را بهتر بشناسند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها