ماموریت مقام ارشد امنیتی عراقی در دیالی

منابع عراقی از ورود مقام ارشد امنیتی به استان دیالی در شرق این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۵۸۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ - 08May 2023

ماموریت مقام ارشد امنیتی عراقی در دیالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از خبرگزاری عراقی واع، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق روز دوشنبه در رأس هیئتی امنیتی وارد استان دیالی شد و از لشکر یکم پیاده ارتش عراق در استان دیالی بازدید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: این سفر برای اطلاع از اوضاع امنیتی استان دیالی انجام شد.

در ماه مارس گذشته، و در پی موارد مکرر ناامنی و ترور افراد در استان دیالی، نخست وزیر عراق، در راس یک هیئت نظامی به دیالی رسید و ریاست نشست امنیتی در این استان را برعهده گرفت.

وی در جریان گزارشی درباره اوضاع استان و تلاش‌های نیرو‌های امنیتی برای تحکیم امنیت و ثبات در شهرستان‌های این استان قرار گرفت و ناامنی‌های متعدد در چند منطقه از استان و ساز و کار‌های حل آن را با مقامات استان بود.

همچنین السودانی دستور داد تا نیرو‌های نظامی و امنیتی بیشتری به این استان ارسال شود و به فرماندهان نیرو‌های امنیتی دو هفته مهلت داد تا امنیت و قانون را در سراسر این استان به اجرا در آورند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که پرونده امنیت در عموم عراق از توجه فراوان دولت به عنوان اساس ثبات اجتماعی و اقتصادی برخوردار است و بر خودداری از پذیرش راه حل‌های امنیتی آشفته در پرونده امنیتی تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار