در اختتامیه مجمع اساتید و استادیاران صالحین مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: تربیت، زیرساخت تمدن‌سازی است/ «جهاد تبیین» نیازمند فعالیت انسان‌های نفوذناپذیر است

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تربیت، زیرساخت تمدن سازی است گفت: «جهاد تبیین» نیازمند فعالیت انسان‌های نفوذناپذیر است تا در برابر وسوسه‌های فرهنگی که از هجمه سخت جنگی هم شدیدتر است، دوام بیاورند و ایمانشان محفوظ بماند.
کد خبر: ۵۸۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ - 09May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اختتامیه اجلاسیه سالانه مجمع اساتید، فرماندهان و استادیاران شبکه تربیتی صالحین بسیج، با حضور سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، ائمه جمعه و جمعی از فرماندهان سپاه استانی و اساتید صالحین عصر امروز (سه‌شنبه) در مشهد برگزار شد.

سردار سلامی در این همایش با بیان اینکه ائمه جماعات می‌توانند ستون‌های استوار در حلقه‌های صالحین کشور باشند، اظهار داشت: شبکه تربیتی صالحین، مروج احکام الهی و مبلغ اندیشه‌های ناب اسلامی در بین جوانان و نوجوانان هستند که سرچشمه‌های نور و معرفت از آن می‌تابد و از آن‌ها سربازان مخلصی برای اسلام و انقلاب می‌سازد.

وی با تأکید بر استمرار ترویج دین با همین شکل و سبک می‌تواند پرچم اسلام را به قله‌های عزت جهانی برساند، افزود: در عصر ما که الطاف خفیه الهی بر این ملت و سرزمین تجلی می‌کند و فرصتی برای تجدید حیات و احیای اسلام قرار داده، بدیهی است که همه ستمکاران در کنار هم قرار بگیرند و قصد سرنگونی براندازی کنند و تا زمانیکه مکارم اخلاق در جامعه جریان یابد، تحقق اهداف کفار و مشرکان با مشکل مواجه می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: «جهاد تبیین» نیازمند فعالیت انسان‌های نفوذناپذیر است تا در برابر وسوسه‌های فرهنگی که از هجمه سخت جنگی هم شدیدتر است، دوام بیاورند و ایمانشان محفوظ بماند. در حدیث اهل‌بیت (ع)، ایمان و اراده اهل آخرالزمان به کوه‌های رسوخ‎ناپذیر تشبیه شده درحالی که همین اراده‌های نفوذناپذیر، صبح و شام در برابر ذات اقدس پروردگار متواضع و خاضع هستند و ذکر خدا را بر جای می‌آورند.

وی تربیت را بازسازی و زیرساخت تمدن نوین اسلام دانست و گفت: بنیان‌های اصیل قدرت بر مبنای تربیت ساخته می‌شود. قدرتی که می‌تواند امکان حاکمیت را خلق کند و تمدن‌ها را رقم بزند، از اساس بر پایه‌های اراده مستحکم مردان و زنانی استوار شده که فراتر از فتح کوه‌ها و دره‌ها، ذهن‌هایشان توسط اندیشه‌های ناب اسلامی تسخیر شده است.

سردار سلامی تصریح کرد: غرب به‌تازگی درک کرده که سیستم‌ها باعث پیروزی در جنگ‌ها نمی‌شوند بلکه این انسان‌ها هستند که می‌توانند سرنوشت هر جنگ را رقم بزنند. به همین دلیل است که فراتر از تهاجم فرهنگی و حصر اقتصادی به دنبال ترور، خرابکاری، گسترش ناامنی و جنگ ترکیبی هستند تا چکیده هر آن‌چه تاریخ از شرارت سراغ داشته بر سر ملت ایران خراب کنند. مقابله با این جریان کار ساده‌ای نبوده و در این میان، مظهر نصر و اراده الهی به‌روشنی مشخص است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هیچ نظامی نمی‌توانست حتی در برابر یکی از این توطئه‌ها دوام بیاورد، تأکید کرد: اما جمهوری اسلامی تاکنون در برابر همه این برنامه‌ریزی‌ها ایستادگی کرده و پرچم خود را در اهتزاز نگاه داشته است. این بلاها، آزمون‌های الهی بود که اراده مردان خدا را سنجید و در نتیجه همین امدادهای آشکار و پنهان هم بود که جبهه حق به‌تدریج توانست از تلخی‌های تاریخ اسلام درس بگیرد و قاعده‌های جنگیدن را بیاموزد.

وی با تأکید بر اینکه تجربه ملت ایران از مقاومت، همواره شیرین بوده است، گفت: همه آن‌هایی که بدخواه ملت ایران هستند، از کشورهای نظام سلطه گرفته تا محور ارتجاع عربی و حتی اپوزوسیون خارجی امیدوار بودند که اغتشاشات سال گذشته، ایران اسلامی را دچار فروپاشی کند اما حقیقت آن است که امروز آن‌ها خودشان گرفتار فروپاشی و تزلزل شده‌اند و نظام اسلامی همچنان مقتدرانه در میدان است.

فرمانده کل سپاه در واکنش به تحولات اخیر منطقه تصریح کرد: صهیونیست‌هایی که چند ماه قبل به رجزخوانی افتاده بودند، اکنون خیره مانده‌اند زیرا هر روز بیش از ۳۰ عملیات مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد. آن‌ها می‌خواستند سوریه را به آشوب بکشند اما بشار ماند، دوباره به اتحادیه عرب بازگشت و اکنون صهیونیست‌ها خودشان دم از فروپاشی می‌زنند. اتفاقات بزرگی در راه است. امیدها زنده شده و حق دوباره در منطقه طلوع خواهد کرد. این‌ها نشانه دست قدرت الهی است که فضا را فراتر از تصور ما رقم می‌زند. این الگوی فروپاشی قدرت‌هاست که غافلگیرکننده و غیرمعمول اتفاق می‌افتد تا خداوند عالم، قدرت خود را به انسان‌ها نشان دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار