در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

فرمانده نداجا: دریانوردی مقتدرانه ایرانیان برای اولین‌بار در دور دنیا با ناوشکن تمام‌ایرانی «دنا»/ امروز نیروی دریایی در صحنه بین‌المللی افتخار‌آفرینی می‌کند

دریادار ایرانی گفت: فرزندان ایران اسلامی برای اولین بار در تاریخ قادر شدند با به‌کارگیری فناوری‌های نوین و با بهره‌گیری از ناوشکن تمام‌ایرانی دنا در دور دنیا دریانوردی کنند و پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورند.
کد خبر: ۵۸۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 12May 2023

فرمانده نیروی دریایی ارتش: دریانوردی مقتدرانه فرزندان ایران برای اولین‌بار در دور دنیا با ناوشکن تمام ایرانی دنا/ امروز نیروی دریایی در صحنه بین‌المللی افتخار‌آفرینی می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز (جمعه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که مهم‌ترین اقدامی را که تاکنون رقم زده و به لطف خداوند و به دعای خیر مردم عزیز توانسته در صحنه بین‌المللی و جهانی رقم بزند به اطلاع هم‌وطنمان برسانیم.

امیر ایرانی ادامه داد: فرزندان ایران اسلامی برای اولین بار در تاریخ قادر شدند با به‌کارگیری فناوری‌های نوین و حرکت در لبه علم و به‌کارگیری تجهیزات ناوگروه ۸۶ و با بهره‌گیری از ناوشکن تمام ایرانی دنا در دور دنیا دریانوردی کنند و پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش طی مأموریتی با عنوان کد ۳۶۰ درجه با ۲۱۳ روز عملیات دریانوردی در مسیر مراجعت به خلیج عدن و در این مأموریت اقدام به اسکورت کشتی‌های نفتکش‌ و تجاری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور مقتدرانه ناوگروه ۸۶ در پهنه‌های اقیانوسی نشانه اقتدار ایران اسلامی و قدرت جوانان این سرزمین است، تصریح کرد: با یک کار علمی مسیر دریانوردی برای این ناوگروه تعریف و این مأموریت از سال ۱۴۰۱ از بندرعباس آغاز شد و ناوگروه نداجا به سمت شرق عزیمت کرد و با توجه به برقراری دیپلماسی کشورهای همسایه در این مأموریت از کشور هندوستان و عبور از تنگه ملاگا از کشور اندونزی بازدید و برای اولین بار پهنه اقیانوس آرام را طی کرده است.

امیر ایرانی افزود: در هندسه ترسیمی دشمن با اضلاع تحریم، تهدید و توطئه، نیروی دریایی ارتش مسیر انقلابی را طی کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه همه‌جانبه و توسعه ارتباط با ملل جهان مأموریت‌های خود را ادامه خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش مأموریت ناوگروه نیروی دریایی ارتش را نمایش اقتدار و توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های بالای علمی و تخصصی جوان ایران دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش با انجام این مأموریت، توانست اقتدار کشور ما را به نمایش بگذارد و در مأموریتی که از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، به سوی اهداف خود حرکت کند و برای اولین بار وارد اقیانوس آرام شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوگروه ۸۶ در مسیر انجام مأموریت خود در رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت داشته است، گفت: این ناوگروه توانسته این مسیر طولانی را بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای طی کند؛ این در حالی است که شناورهای کشورهای مختلف در این مسیر دچار مشکلات فراوانی می‌شود. ناوگروه ۸۶ برای اولین بار در قاره آمریکا حضور یافته و در مسیر خود از کشور برزیل بازدید داشت و توانسته به خوبی مأموریت خود را انجام بدهد.

امیر ایرانی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به لطف خداوند و دعای مردم عزیزمان به سمتی رفته که می‌تواند دریا را به کنترل خود دربیاورد و با حضور در آفریقای جنوبی، اقیانوس‌های آرام، اطلس و هند پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد و هم‌اکنون هم ناوگروه ما در منطقه خلیج عدن حضور دارد.

وی گفت: ملت عزیز، فرزندان شما در ناوگروه ۸۶ از ۲۹ استان در این مأموریت حضور دارند و توانستند با اقتداری مثال‌زدنی دنیا را طی کنند؛ بنابراین بر خود لازم می‌دانم به عنوان فرزند ایران از تمامی مسئولان، نخبگان و جوامع علمی و دانشگاهی که آشنا به این عرصه هستند و در این مسیر به نیروی دریایی ارتش کمک کردند، تشکر کنم.

این مقام ارشد ارتش خاطرنشان کرد: این مأموریت عظیم و چشمگیر با توان داخلی به دست آمده و ما توانستیم در این مسیر همه اقیانوس‌ها را پشت سر گذاشته و از تنگه‌های راهبردی جهان عبور کنیم و هر جا که منافع جمهوری اسلامی ایران نیاز داشته باشد در آن منطقه حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز مفتخرم که اعلام کنم فرزندان شما به‌عنوان دست بلند نظام در جایگاهی قرار دارند که به‌عنوان لبه بیرونی دفاع از آرمان‌های ملت شریف ایران با خودباوری و قدرت توأم با اقتدار، عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: ایران اسلامی با تقویت مؤلفه‌های قدرت دریایی و با رویکرد صلح‌طلبانه، توانسته منافع و اهداف خود را پیگیری کند؛ یکی از عرصه‌های غیرقابل اغماض در این زمینه عرصه دریایی است. کشور ما یک کشور دریایی است و در شمال و جنوب کشور مستقیماً با دریا در ارتباط هستیم و از این طریق می‌توانیم با همه کشورها ارتباط برقرار کنیم. پس کشورمان می‌تواند در این عرصه نه‌تنها با نمایش توانمندی دریایی خود بلکه در تأمین امنیت تجارت دریایی و بهره‌برداری از منابع اقیانوس، اهداف خود را پیگیری کند.

امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: امروز جهان با خطرات بیشتری در عرصه دریا مواجه است. حراست و حفاظت از منافع دریایی و همچنین برقراری امنیت در محورهای مواصلاتی و حفظ امنیت آبراهه‌ها در این زمان به توان دستان جوانان این کشور و شما مردم عزیز ایران اسلامی رقم خورده و همرزمان من در نیروی دریایی راهبردی ارتش توانستند پرچم افتخار دریایی ایران را در جهان به اهتزاز درآورند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بیگانگان در منطقه ما به دنبال برهم زدن موازنه هستند، اما نظام مقدس ما با توان و اقتدار دریایی خود توانسته در حوزه هندسه نظم نوین جهانی حرف بزرگی را بزند و خودش را به جهانیان ثابت کند.

وی گفت: نظم جهانی لیبرال به سمت چندقطبی شدن در حال تغییر است و قدرت‌های نوظهور هم در حال توسعه قدرت خود و ائتلاف هستند و در این بین، گفتمان ایران هم گفتمان مقاومت، صلح و حمایت از مظلومین در جهان است. دشمنان باید بدانند ایران اسلامی و انقلابی هرگز منزوی نمی‌شود، بلکه ایران تحریم‌گریز و انزواناپذیر است.

امیر ایرانی افزود: انجام مأموریت توسط ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و عبور از اقیانوس‌های مختلف نشان داد که ملت شریف ایران را نمی‌توان محدود کرد و این ملت با اقتدار و صلابت در مسیر آرمان‌های خود حرکت خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این مأموریت تاکنون ۲۱۳ روز طول کشیده است، گفت: این ماموریت از مهرماه سال گذشته، آغاز شد و بازدید از هند، اندونزی و عبور از اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس در برنامه این ناوگروه بوده است.

امیر ایرانی با اشاره به شرکت ناوگروه ۸۶ در رزمایش ذوالفقار ارتش، خاطرنشان کرد: پرواز بالگرد، پهپاد، تیراندازی و عملیات‌های زیردریایی در این مأموریت و در قالب رزمایش مشترک ارتش انجام شد.

وی با اشاره به برخی از دشواری‌های این مأموریت، گفت: ناوگروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانست بیشترین عرض اقیانوس اطلس در این سفر را طی کند که بیش از ۶۵ هزار کیلومتر را طی کرد؛ پس این مهم نشان داد که می‌توانیم در عرصه‌های مختلف توانمند و مقتدر حاضر شویم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار