یادداشت/ پوریا کریم‌پور

معمار واقعی نظم نوین جهانی

جریان مقاومت اسلامی به رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای با توجه به نعمات خدادادی خاورمیانه، قطعاً یکی از مهم‌ترین قطب‌های قدرت در نظم نوین جهانی پَساآمریکاست.
کد خبر: ۵۸۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴ - 14May 2023

معمار نظم نوین پَسا «کدخدا»گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_پوریا کریم‌پور؛ جهان چندقطبی پسا آمریکا نظم نوین بین‌المللی را رقم خواهد زد که کماکان منطقه خاورمیانه در آن نقش بسیار مهمی دارد، انرژی، مرکزیت و چهارراه مواصلاتی جهان، دین، فرهنگ و زبان مشترک مولفه‌هایی است که خاورمیانه را به یکی از راهبردی‌ترین مناطق و محل نزاع اَبَرقدرت‌ها تبدیل کرده است.

در مسیر جبر تاریخی تقابل ایران با آمریکا که منطقه خاورمیانه با اَبَر بحران‌های امنیتی مواجه شد فرماندهی معظم کل قوا به شایستگی تمام با افزایش توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و شکل‌‌دهی ارتش بین‌المللی مقاومت اسلامی امنیت ملی و منطقه‌ای را تأمین کرد تا در صحنه‌های فجیع به خاک و خون کشیده شدن مردم منطقه، ایرانیان در امنیت تمام به زندگی روزمره خود برسند.

شکی وجود ندارد که امنیت و افزایش توان نظامی یک کشور پایه، اساس و زیربنای تمام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، بر همین اساس است که ارتش ایالات متحده محور همه فعالیت‌های این کشور در سطح بین‌الملل است، برخلاف توهمات لیبرال‌ها در ایران که امروز «عصر پوشک است، نه موشک» نفت دزدی آمریکا از سوریه، جنایت ضد بشری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، جنگ روسیه و اوکراین، خلق داعش به عنوان ماشین قتل‌ عام مسلمان و .... همگی واقعیات غیر قابل انکاری هستند که در قانون جنگل دنیای امروزی ضرورت توان نظامی و دفاعی یک کشور را می‌رساند.

بعید به نظر می‌رسد که در آینده بشر ابَرقدرتی همچون «عمو سام» با چند ده هزار کلاهک هسته‌ای ظهور کند، زیرا مسیر آینده جهان به سمت جهان چند قطبی است، امپراطوری‌های باستانی همچون هخامنشیان، رومیان و .... هم حتی قابل قیاس با سلطه آمریکا در یک سده اخیر بر جهان نبوده است، این عظمت کار فرمانده مستضعفین جهان امام خامنه‌ای و سرباز دلیرش شهید حاج قاسم سلیمانی است که در رویارویی با ابَرقدرتی همچون آمریکا، پرچم ایران و ایرانی را سربلند به اهتزاز درآورده‌اند.

جریان مقاومت اسلامی به رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای با توجه به شرایط نَعَمات خدادادی خاورمیانه قطعاً یکی از مهم‌ترین قطب‌های قدرت در نظم نوین جهانی پَسا آمریکاست، از همین سو کشورهایی همچون چین و روسیه بعد از ضعف آمریکا و حضور کمرنگ نظامی این کشور مراودات خود را با سعودی، ایران، قطر، افغانستان طالبانی و ..... افزایش دادند تا با اتحاد بیشتری به رویارویی با غرب به رهبری آمریکا بپردازند.

در دنیای امروز که قانون جنگل حرف اول و آخر را در معادلات جهانی می‌زند، باعث شگفتی است که لیبرال‌ها در ایران قدرت نظامی و توان دفاعی کشور را مورد هجمه قرار می‌دهند تا شاید با حرف‌های پوپولیستی به مطامع و مقاصد سیاسی خود که همان خوش خدمتی به اربابان آمریکایی است برسند.

تعارض و دوگانگی میان مواضع این جماعت به حدی است که در هر موضوع نه تنها گزینشی عمل می‌کنند، بلکه در دیدگان ملت شریف ایران به صراحت دروغ می‌گویند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار