معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم تقویت هویت ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان

«سلگی» بر لزوم تقویت حس ایرانی و هویت ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان تأکید کرد.
کد خبر: ۵۸۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ - 14May 2023

لزوم تقویت هویت ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان/ «فتح خرمشهر» جشن ملی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان و اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران عصر امروز با حضور ویدئو کنفرانسی اعضای ستاد شهرستانی سوم خرداد در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

«روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر لزوم تبیین سبک و سیره شهدا به جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: همه اقشار ملت ایران در دفاع مقدس حضور داشتند و باید مقاومت و حماسه این مردم به نسل‌های مختلف تبیین شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ذخیره گرانبهایی است که باید به همه مردم تبیین شود، اذعان داشت: بروزرسانی ادبیات دفاع مقدس رسالت سنگینی است که بر عهده داریم و باید با لسان هر قشری آن را تبیین کنیم.

به گفته سلگی نسل جدید تحت تأثیر القائات فضای مجازی قرار دارد و وظیفه داریم قهرمانان واقعی را به آن‌ها معرفی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی تکامل یافته تمام نظام‌های سیاسی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مسیر تکاملی است که حاصل همه مجاهدت‌های جریان‌های شیعی است.

وی با بیان اینکه فرمانداران پیشتاز و پیشاهنگ همه ظرفیت‌های شهرستان‌ها برای تحقق دفاع مقدس و هشت سال دفاع مقدس هستند، ادامه داد: باید فتح خرمشهر را به یک جشن ملی برای همگان تبدیل کنیم چراکه تمسک به فرهنگ دفاع مقدس افزایش سرمایه اجتماعی را برای ما محقق می‌کند.

وی با اشاره به هجمه‌های اخیر و بیان اینکه باید در جنگ ترکیبی دفاع مقدس را روایتگری کنیم، تصریح کرد: باید به نسل امروز با استفاده از ابزار شهرستانی این گوهر‌های شب چراغ را که برای مانایی و استقلال کشور جانانه جنگیدند، معرفی کنیم.

سلگی بر لزوم تقویت ذائقه نسل جوان، اندیشه و آرمان و عزتخواهی در نسل جوان تأکید کرد و ادامه داد: باید با نسل جوان گفت‌وگو کنیم و حماسه سوم خرداد را برای آن‌ها تبیین کنیم.

این مسئول با بیان اینکه جوانان با ایستادگی خود فتح خرمشهر را با افتخار رقم زدند، اضافه کرد: ملت ایران مظلومانه در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و امروز در تداوم این مسیر، سپاه قهرمان مقاومت را به امر اجتماعی تبدیل کرد و بر خلاف هزینه‌های هنگفتی که دشمن در منطقه داشت ما مقاومت را منطقه به منطقه منتقل کردیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز دشمن جنگ را به مدارس کشانده است بر لزوم تبیین‌گری در بین دانش آموزان تأکید کرد و اذعان داشت: باید حس ایرانی و هویت ایرانی اسلامی را در بین دانش آموزان تقویت کنیم و شهدای دانش آموز و معلم را معرفی کنیم که اگر به درستی تبیین نشود دیگران جاهلانه تحریف خواهند کرد.

وی بر ضرورت تبیین دفاع مقدس توسط سرداران ملی تأکید کرد و تدوین کتاب نقش شهرستان‌ها را از افتخارات دانست و گفت: در آستانه سفر‌های تابستانی قرار داریم و انتظار داریم عکس شهدا در سواحل، تفرجگاه‌ها و ورودی شهر‌ها نصب شود و نام شهدا بر پیشانی شهر‌ها بدرخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار