رئیس پلیس راهور فراجا:

جان‌باختن ۱۹ هزار نفر در تصادفات/ در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم

سردار هادیان‌فر از افزایش آمار جان‌باختگان و مصدومان حوادث ترافیکی خبر داد و گفت: متاسفانه در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۵۸۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ - 14May 2023

جان‌باختن ۱۹ هزار نفر در تصادفات/ در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سیدکمال هادیان‌فر» رییس پلیس راهور کشور صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به اقدامات و تشریح عملکرد پلیس راهور اشاره و اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد کاربران ترافیکی قانونمند هستند که از همین جا از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

سردار هادیان‌فر با بیان اینکه ۳۲ دستگاه در پیشگیری از حوادث ترافیکی نقش دارند، گفت: در طول ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور ماموران پلیس راهور حضور داشته و بالغ بر ۵۱ میلیون گواهینامه در کشور داریم و در مرز ۴۰ میلیون وسیله نقلیه هستیم؛ به ازای هر دو نفر یک وسیله نقلیه داریم.

رییس پلیس راهور کشور از تشکیل چندین جلسه شورای عالی ترافیک در سال گذشته خبر داد و افزود: یک جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

وی گفت: هنوز در بحث ایمنی خودرو‌ها دچار مشکل و در تصادفات شاهد حریق، قفل شدن درب‌ها و ... هستیم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به آمار افزایشی تصادفات اشاره و اعلام کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در تصادفات جان باختند که نسبت به ۸_۷ سال گذشته روند افزایشی داشتیم؛ همچنین ۳۶۹ هزار نفر در تصادفات مجروح و معلول شدند.

سردار هادیان‌فر ادامه داد: عاجزانه از رسانه‌ها، دولت و مجلس خواهش داریم در زمینه تصادفات وارد شده و در روند کاهشی تصادفات عمل کنند؛ در غیر اینصورت پیش بینی می‌شود آمار کشته‌های تصادفات به ۲۰_۲۱ هزار نفر برسد چرا که تصادف تعطیل بردار نیست؛ تا وقتی که خودرو ناایمن، جاده ناایمن و راننده بی توجه است، باید نگران تصادفات بود.

رئیس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه ۵۷ تا ۵۸ درصد تصادفات در استان‌های فارس، کرمان، اصفهان، آذربایجان شرقی، مرکزی، مازندران، تهران بزرگ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی رخ می‌دهد.

سردار هادیان فر به وقوع یک میلیون و یکصد هزار فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: برای ۵۷۲ هزار فقره تصادف کروکی کشیده شد که بیانگر افزایش ۲۸ درصدی است.

وی تصریح کرد: براساس پیشنهاد پلیس راهور به دولت مبنی بر رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی این پیشنهاد درکمیسیون زیربنایی دولت درحال بررسی است؛ بر این اساس اگر راننده‌ای در طول ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماه خوب رانندگی کند، بعد از مدتی گواهینامه‌اش از سفید به نقره‌ای و در ادامه ‌از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود؛ اگرچه اختصاص هر کدام از این گواهینامه‌ها قواعد و شرایط خاصی دارد.

سردار هادیان فر افزود: این طرح در واقع یک سرمایه اجتماعی برای راننده محسوب شده و یکی از تسهیلاتی است که در آن برای دارندگان گواهینامه‌های طلایی یا نقره‌ای پیش‌بینی امکان تخفیف و حتی حذف برخی از جرائم دیده شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: در صورت تصویب و سپس اجرای این طرح، مراحل به صورت سیستمی رصد می شود و هنگامی که زمان ارتقای گواهینامه برسد دارنده گواهینامه فراخوان می‌شود و تعویض گواهینامه ‌اش اعمال می شود به طور مثال گواهینامه سفید از وی گرفته شده و گواهینامه نقره‌ای به فرد تعلق می‌گیرد و اگر باز هم در دوران گواهینامه نقره‌ای قانونمند باشد گواهینامه طلایی می‌گیرد.

سردار هادیان فر مزایای اجرای طرح گواهینامه‌های رنگی را کاهش سیستمی میزان جرایم رانندگی گذشته فرد دارای گواهینامه و همچنین اعطای یکسری امتیازات به وی دانست و گفت: به هرحال باید بین فردی که قانونمند رانندگی می کند با عده‌ای دیگر که به قانون تمکین نمی کنند تفاوتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار