مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی تبریز/ «سیره اهل بیت (ع) و امام رضا (ع)» موضوعات اصلی تئاتر رضوی

بلاغی در نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: جشنواره تئاتر رضوی امسال با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی تبریز برگزار می‌شود. ضمن اینکه از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد امام رضا (ع) تشکر می‌کنیم که همراه ما هستند.
کد خبر: ۵۸۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ - 14May 2023

جشنواره تئاتر رضوی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی تبریز برگزار می‌شود/ موضوعات اصلی تئاتر رضوی، سیره اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) هستندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با حضور «کورش زارعی» دبیر این دوره از جشنواره، «مرتضی سعیدی‌زاده» مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، «سید محمدحسین بلاغی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و «سید جواد رفائی» مدیر جشنواره‌های رضوی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

«سید محمدحسین بلاغی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست، طی سخنانی اظهار داشت: فراخوان این دوره از جشنواره در دی سال گذشته اطلاع‌رسانی و انجام شد. ضمن اینکه از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این دوره از جشنواره، ۱۴ اثر از هشت استان برگزیده و انتخاب شدند که برای اجرا به تبریز دعوت شدند.

بلاغی افزود: با انتخاب این آثار برای اجرا در تبریز شاهد توزیع متوازن اجرا‌ها از سطح کشور در تبریز هستیم. ضمن اینکه موضوعیت و محتوای آثار در غالب رضوی و موضوع اصلی آن‌ها سیره اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز، تبریز به‌عنوان یکی از قطب‌های نمایش و تاتر شده است. ضمن اینکه استان آذربایجان شرقی میزبان ۱۰ رویداد ملی و منطقه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر رضوی امسال با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی تبریز برگزار می‌شود. ضمن اینکه از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد امام رضا (ع) تشکر می‌کنیم که همراه ما هستند.

بلاغی اضافه کرد: بُعد مردمی جشنواره هم یکی از نکات مثبت جشنواره امسال است. ضمن اینکه چند گروه نمایشی در تبریز حضور دارند و در ایام جشنواره اجرا‌های خیابانی خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: امسال جشنواره تئاتر رضوی اول خرداد در امامزاده سید حمزه تبریز آغاز می‌شود و اجرا‌ها پنج روز به طول خواهند انجامید. مراسم اختتامیه هم روز ۵ خرداد در مجتمع مقبرةالشهداء برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار