مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

انس جوانان با شهدا، ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

«شوشتری» گفت: دشمنان ایران اسلامی، قشر نوجوان و دانش‌آموز را هدف گرفته‌اند تا نسل آینده‌ساز کشور را در برابر نظام مقدس اسلامی قرار دهند؛ بر همین اساس باید پیام شهیدان را به گوش نوجوانان دهه‎هشتادی و دهه‎نودی رساند تا آینده کشور بیمه شود.
کد خبر: ۵۸۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ - 14May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نخستین همایش علمی پژوهشی شمیم شهادت (شهیدپژوهی) ویژه رونمایی از کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس، با حضور «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از معلمان و دانش آموزان شهیدپژوه مدارس شاهد و ایثارگر امروز در مشهدالرضا (ع) برگزار شد.

کار برای خدا ماندگار است

سید امیر شوشتری در این مراسم اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگ‌ترین نیاز فرهنگی جامعه امروز است. دشمنان ایران اسلامی، قشر نوجوان و دانش‌آموز را هدف گرفته‌اند تا نسل آینده‌ساز کشور را در برابر نظام مقدس اسلامی قرار دهند. اینجاست که باید پیام شهیدان را به گوش نوجوانان دهه‎هشتادی و دهه‎نودی رساند تا آینده کشور بیمه شود.

وی افزود: کار کردن برای خدا باعث می‌شود تا نام و یاد انسان در تاریخ جاودانه شود. آن دسته از دانش‌آموزان و معلمانی که در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها شتافتند و وجودشان فقط برای خدا بود، در انتها شرایطی را رقم زدند که امروز با کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس و جلد دوم آن، در تاریخ ماندگار شوند و این ثمره اخلاص آنان بود.

اتحاد و پیشرفت، ارمغان خون شهدا

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی در ادامه این همایش بیان داشت: زمانی در کشور این باور مرسوم بود که ایرانی‌ها حتی از ساخت کوچک‌ترین اقلام نیز عاجز هستند. در این شرایط، به برکت انقلاب اسلامی است که امروزه آلمانی‌ها با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه علم و دانش، هم‌اکنون در صف خرید کیت ایرانی تشخیص کرونا هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بیش از 9 هزار میلیارد تومان در عراق هزینه کردند تا جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کنند اما به برکت ایثارگری شهدای دفاع از حرم، کار امروز به جایی رسیده که دو ملت ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و باهم در روز اربعین به زیارت امام شهید خود می‌روند. اینجاست که باید مکتب شهدا را میان دانش‌آموزان نشر داد تا آینده کشور نیز بیمه باشد.

تألیف تاریخ شفاهی فرهنگیان ایثارگر

علی غفاریان پناهی رئیس اداره شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان نیز در انتها به تشریح جزئیاتی از چاپ دانشنامه آماری دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: از حدود دو سال قبل با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تدوین کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس با محوریت خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت و البته این فصل از مطالعات با تدوین جلد دوم کتاب با عنوان تاریخ شفاهی نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس به‌زودی ادامه خواهد یافت.

وی تأکید کرد: تاکنون بیش از 456 یادواره شهید برگزار شده است و در قالب طرح سپاس دیدار با 678 خانواده شهید و تجلیل از هزار و 500 نفر از خانواده‌های ایثارگر نیز توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان انجام گرفته است و با برگزاری جشنواره «دوست شهید من» و چاپ 14 کتاب در حوزه شهیدپژوهی، ضمن تأسیس دو آموزشگاه شاهد در استان، تلاش داریم تا زمینه تحصیل مناسب فرزندان جامعه ایثارگری را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار