یادداشت/ مقداد کامکار هفشجانی

راهبرد باخت-باخت نتانیاهو در احیای سیاست ترور فرماندهان مقاومت

مقاومت اسلامی دارای برگه‌های راهبردی است که نابودی کیان رژیم نامشروع صهیونیستی را هدف خود قرار داده است؛ لذا راهبرد احیای سیاست ترور توسط نتانیاهو، راهبردی باخت-باخت تلقی می‌شود، چون هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۸۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۹ - 15May 2023

راهبرد باخت-باخت نتانیاهو در احیای سیاست ترور فرماندهان مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس-مقداد کامکار هفشجانی؛ سپیده دم سه‌شنبه گذشته بود که ارتش جنایت‌کار رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد، سه فرمانده میدانی جنبش جهاد اسلامی را به همراه زنان و کودکان‌شان در غزه به شهادت رساند تا شاید بتواند اقدامات این جنبش را در مناطق کرانه باختری، جنین و قدس شرقی متوقف کند.

رژیم صهیونیستی با این اقدام به‌دنبال احیای تصویر بازدارندگی «اسرائیل» علیه مقاومت فلسطین بود که به‌دلیل فعالیت‌های چند وقت اخیر جریان مقاومت در نوار غزه و کرانه باختری و نمایش ضعف رژیم صهیونیستی مخدوش شده بود، اما پاسخ‌دندان شکن مقاومت اسلامی نشان داد، سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی دچار اشتباهات محاسباتی دیگری شده‌اند.

سکوت 36 ساعته مقاومت اسلامی در برابر جنایت جدید صهیونیست‌ها مشخص بود که قرار نیست جنایت صهیونیست‌های قاتل بی‌پاسخ بماند و با شلیک چند راکت و خمپاره به پایان برسد و آن‌ها امیدوار باشند که مانند سال‌های گذشته همه چیز را سریع جمع کنند و یک سال دیگر یا شاید هم شش ماه بعد فرصت دستشان آمد ترور را از سر بگیرند.

اما این سکوت معنی‌دار مقاومت نشان می‌داد که اتاق عملیات مقاومت اسلامی به‌دنبال اقدام جدی برای مدیریت میدان نبرد و خروج پیروزمندانه از آن است. این موضوع را می‌توان با حمله به قدس اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری مشاهده کرد. حمله به پایتخت خودخوانده و جعلی رژیم موقت صهیونیستی بدون شک بدون هماهنگی، همفکری و همراهی همه اعضای محور مقاومت نبوده و یک برنامه حساب شده اساسی و هوشمندانه برای به نتیجه رساندن آن وجود داشته است.

بعد از پاسخ دندان‌شکن و منظم مقاومت، نتانیاهو با سیاست مذاکره و حمله سعی کرد، هم جبهه داخلی را کنترل کند و هم از خود چهره‌ای قوی در سطح منطقه بسازد؛ اما همه چیز بر خلاف پیش‌بینی‌ها پیش رفت.

برآورد نتانیاهو کاملا اشتباه بود. چون برای ساکنان غزه، داشتن و نداشتن معنی ندارد؛ بنابراین انهدام خانه‌های مردم هیچ دستاوردی برای نتانیاهو نداشت و باعث سخت‌تر شدن پاسخ مقاومت شد. نیروهای فلسطینی در میدان نبرد نشان دادند که ابتکار عمل در اختیار آن‌هاست و جبهه سراسری مقاومت که امتداد منطقه‌ای پیدا کرده دارای برگه‌های راهبردی هولناکی است که نابودی کیان رژیم نامشروع صهیونیستی را هدف خود قرار داده است.

لذا رژیم مدعی نیل تا فرات به دریوزگی و التماس افتاد و در نهایت این محور مقاومت اسلامی بود که در نبرد 5 روزه این رژیم را مجبور کرد تا به آتش‌بس تن دهد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار