راوی دفاع مقدس در یادواره شهدای محله پنج تن مشهد:

دلبستگی‌های عاطفی، مانع ادای تکلیف شهدا نشد

«باخرد» گفت: شهدا مثل سایر مردم عادی، خانواده و فرزندان خود را بسیار دوست می‌داشتند اما دلبستگی‌های عاطفی، مانع حضور و مجاهدت آنان در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) نشد.
کد خبر: ۵۸۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 15May 2023

دلبستگی‌های عاطفی، مانع ادای تکلیف شهدا نشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «حسن باخرد» راوی دفاع مقدس در آیین گرامیداشت بسیجی شهید «حمید ابراهیمی» و یادواره شهدای مسجد و حسینیه پنج تن آل عبا که شب گذشته به همت ناحیه مقاومت بسیج ابوذر مشهد برگزار شد با تجلیل از مقام رفیع شهدا، اظهارداشت: شهدا مثل سایر مردم عادی، خانواده و فرزندان خود را بسیار دوست می‌داشتند اما دلبستگی‌های عاطفی، مانع حضور و مجاهدت آنان در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) نشد.

وی با روایت خاطره‌ای از شهید حمید ابراهیمی، گفت: همۀ شهدای والامقام به یکی از مصائب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) عشق می‌ورزیدند و شهید ابراهیمی عاشق روضه امام حسین (ع) بود.

این راوی خراسانی دفاع مقدس خراسانی به روایتی از «ادنی» دختر سه ساله مدافع حرم شهید «مصطفی مقدم» اشاره کرد و افزود: وقتی «ادنی» را برای وداع پیکر پدرش آوردند فقط زانوی بابا را در بغل گرفت و از جایش بلند نشد.گفتند چرا نمی‌روی بابایت را ببینی، او را پیش خدا می‌برند؟ با انگشت اشاره‌اش به تابوت پدرش اشاره کرد و جمله‌ای بر زبانش جاری شد که انسان را یاد سه ساله دیگری می‌اندازد، گفت: «آخه همیشه بابام مرا بغل می‌کرد.»

در این یادواره ضمن تجلیل از پدر و مادر بسیجی شهید «حمید ابراهیمی»، از پوستر نخستین جشنواره «مجریان مسجد» باهدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی هویت و پیشینه مسجد و حسینیه پنج تن آل عبا و محله گاز مشهد توسط مادر شهید ابراهیمی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار