آینده خواندنی است/

افزایش ناشران قمی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

معاون فرهنگی اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از افزایش تعداد ناشران تخصصی دفاع مقدس در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ - 15May 2023

افزایش ناشران قمی در نمایشگاه کتاب تهرانبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستقر در محل برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ «روح الله کریمی» معاون فرهنگی اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص حضور ناشران قمی در این نمایشگاه اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیش از دو یا سه ناشر قمی در این حوزه فعال نبودند، اما امروز این استان ناشران قدرتمند زیادی را در حوزه دفاع مقدس در دل خود جای داده است. ناشرانی مثل انتشارات خط مقدم، انتشارات حماسه یاران، انتشارات شهید کاظمی و ... که تماما حرف اول را در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت می‌زنند و تولیدات شان قابل تأمل است.

وی افزود: سیاست کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک به تولید و نشر کتاب‌های دفاع مقدس است و ما در استان قم طی چند سال اخیر در این حوزه نشر و توسعه این آثار در گونه‌های مختلف، شاهد جهش خوبی بوده ایم.

برگزاری دومین کنگره شهدای استان قم در سال گذشته که با حمایت جدی اداره کل ارشاد قم برگزار شد، فرصتی را ایجاد کرد تا عرصه ادبیات دفاع مقدس سامان دهی بیشتری شود و نمایشگاه تخصصی ملی کتاب دفاع مقدس شکل گیرد. همچنانکه در بحث تامین کاغذ، ترغیب و ترویج نویسندگان و ناشران برای حضور جدی‌تر در این عرصه فعالیت‌های قابل تاملی شکل گرفت. یعنی ما تلاش کرده و می‌کنیم تا جوانان را به طور جدی وارد این عرصه کنیم و از همکاری نویسندگان تراز اول استان برای نگارش فاخر در این زمینه بهره بگیریم.

معاون فرهنگی اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد: سه شنبه‌های کتابخوان ما، که در مجتمع ناشران استان برگزار می‌شود و موضع آن به بحث کتاب‌های دفاع مقدسی اختصاص دارد از دیگر فعالیت‌های مورد حمایت ماست که خوشبختانه مورد استقبال عموم به ویژه جوانان قرار گرفته است. این برنامه با همت موسسه شهید کاظمی و همکاری وزارت ارشاد استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار