مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:

هدف دشمن تبدیل مدارس به جبهه جنگ ترکیبی جدید بود

«عسکری» گفت: دشمن خارجی به کمک فریب‌خوردگان داخلی در جنگ شناختی و ترکیبی اخیر پس از چند دهه تجربه‌اندوزی این بار قصد داشت جنگ را به مدارس کشانده و با شبهه‌افکنی در ذهن دانش‌آموزان و معلمان و به چالش کشیدن عرصه تعلیم و تربیت، انقلاب را از پای در بیاورد که مثل همیشه شکست خورد.
کد خبر: ۵۸۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ - 15May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «محمد خلیل عسکری» مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس امروز در همایش یک‌روزه «پیش‌قراولان جهاد تبیین» که با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع‌ مقدس از جمله سردار «محمدنبی رودکی» و سردار کوشکی جهرمی در سالن همایشهای سردار سلیمانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد ابتدا با اشاره به حوادث سال گذشته اظهار داشت: دشمن خارجی به کمک فریب‌خوردگان داخلی در جنگ شناختی و ترکیبی اخیر پس از چند دهه تجربه‌اندوزی این بار قصد داشت جنگ را به مدارس کشانده و با شبهه‌افکنی در ذهن دانش‌آموزان و معلمان و به چالش کشیدن عرصه تعلیم و تربیت، انقلاب را از پای در بیاورد که مثل همیشه شکست خورد.

محمد خلیل عسکری افزود: جنگ ترکیبی و پیچیده اخیر که توسط دشمنان خارجی و برخی فریب‌خوردگان داخلی تدارک دیده شد، تلاش عده‌ای جهت تصویب سند 2030، تعطیلی مراکز تربیت معلم، تعطیلی مدارس در پی کرونا و تاثیرگذاری القائات و شبهات در فضای مجازی بیشترین ضربات را به عرصه تعلیم و تربیت زدند.

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در این جبهه جهاد با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را گره‌گشای این آوردگاه دانستیم و در همین راستا و در عرصه جهاد تبیین اخیرا بیش از ۳هزارگروه پنج نفره در طرح جت یا همان جهاد تبیین دانش آموزی شرکت کرده و با ترفندهای دشمنان آشنا شدند و به سوالاتشان پاسخ داده شد.

عسکری با بیان مشخصات جنگ نرم و ترکیبی گفت: در جنگ شناختی و ترکیبی اخیر، دشمن شبهه های فراوانی برای تحت تاثیر قراردادن دانش اموزان ومعلمان تولید کرد و نقطه اصلی تمرکز دشمن دراین جنگ شناختی ترکیبی روی دانش آموزان و موضوع حمله به هویت ملی و دینی در آنها بود و سعی داشت ساختارشکنی و هنجارشکنی را توسط دانش‌آموزان انجام داده و اهانت به مقدسات و حتی پرچم ملی و ... را در دانش‌آموزان نهادینه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه میدان جنگ امروز بسیار فراتر از جنگ دیروزما با رژیم بعثی عراق است و دارای پیچیدگی وابعاد فراوانی است اظهار داشت: ما همچنان به دانش‌آموزان امروز امیدوار هستیم و‌معتقدیم این ظرفیت در انها وجود دارد که جا پای فرماندهان دوران دفاع مقدس در جنگ امروزی قرار دهند و دشمن را یکبار دیگر شکست بدهند.

محمد خلیل عسکری همچنین بر تاثیر همسالان بر روی دانش آموزان و همچنین استفاده ازعناصری همچون معلم و خانواده برای مقابله با این جنگ‌ تاکید کرد وگفت: درب آموزش و‌پرورش بر روی همه رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس ودغدغه‌مندان برای بازسازی شخصیت وهویت دانش اموزان باز است و از تمام نظرات و دیدگاهها در این خصوص استقبال می‌کنیم.

عسکری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درچند سال اخیر مجموعه آموزش و پرورش به ویژه در ایام کرونا آسیب‌های فراوانی دید و دانش آموزان تحت تاثیر زیاد فضای مجازی و القائات و شبهات دشمن قرار گرفتند و در دوره‌هایی نیز تلاش‌هایی صورت گرفت تا سند ۲۰۳۰ در آموزش وپرورش اجرا شود که این هم آسیب‌هایی را بر پیکره سیستم تعلیم وتربیت واهداف اصلی سند تحول بنیادین بوجود آورد.

مدیر کل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: متاسفانه با تعطیلی مراکز تربیت معلم نیزآسیب جدی زیادی به تعلیم وتربیت وارد شد وکار به جایی رسید که آموزش و پرورش به جای تربیت معلم آگاه وتعلیم دیده به دنبال تامین معلم برای کلاس های خالی بود.

عسکری گفت: در موضوع مدیران مدارس نیز امسال قصد بازنگری در برخی از مدیران را داریم و درتابستان تلاش داریم تا مدیرانی منصوب می شوند که دغدغه ارزش‌های اسلامی و کار فرهنگی وآموزشی بر روی دانش آموزان را داشته باشند.

در این همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان فارس از جمله سردار «محمدنبی رودکی» فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس، سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکرعملیاتی ۱۹ فجر فارس، سردار سید معین انجوی‌نژاد مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و از فاتحان خرمشهر، سردار «ابراهیم بیانی»  از ایثارگران دفاع مقدس و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، سردار محمدباقر رنجبر  معاون عملیات لشکر ۱۹ فجر فارس، سردار محمد علی شیخی حضور داشتند.

در حاشیه این همایش تفاهمنامه‌ای با هدف ایجاد ارتباط میان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس به نمایندگی از اساتید درس معارف دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ تحمیلی جهت مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی درعرصه جنگ نرم کنونی به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار