فرمانده لشکر فجر در دوران دفاع مقدس:

معلمان و راویان نگذارند حقایق دفاع مقدس فراموش شود

سردار «رودکی» گفت: باید با توانمندسازی معلمان آن‌ها را با فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت بیشتر آشنا کنیم تا نوجوانان و جوانان را تبیین کرده و ذهن آن‌ها را با حقایق روشن کنند و در این آوردگاه معلمان ما نباید بگذارند حقایق دفاع مقدس فراموش شده یا تحریف شود.
کد خبر: ۵۸۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ - 16May 2023

معلمان و راویان ما نگذارند حقایق دفاع مقدس فراموش شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار «محمدنبی رودکی» فرمانده لشکر فجر در دوران دفاع مقدس امروز ۲۵ اردیبهشت در همایش یک‌روزه «پیش‌قراولان جهاد تبیین» که با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همچنین فرماندهان و رزمندگان لشکر‌های ۳۳ المهدی و ۱۹ فجر در سالن همایش‌های سردار سلیمانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد ابتدا اظهار داشت: باید با توانمندسازی معلمان آن‌ها را با فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت بیشتر آشنا کنیم تا نوجوانان و جوانان را تبیین کرده و ذهن آن‌ها را با حقایق روشن کنند و در این آوردگاه معلمان ما نباید بگذارند حقایق دفاع مقدس فراموش شده یا تحریف شود.

فرمانده لشکر فجر در دوران دفاع مقدس هدف از تشکیل این مراسم و همایش «پیش‌قراولان جهاد تبیین» را ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس در آموزش و پرورش دانست و گفت: ۶۲ هزار معلم استان فارس که اغلب بعد از جنگ متولد شدند و ۹۲۰ هزار دانش‌آموز استان فارسی باید با معارف و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه مهمترین وزارتخانه کشور وزارت آموزش و پرورش و معلمین نیز مهمترین عامل تربیت فرزندان جامعه ما هستند افزود: به همین خاطر دشمن در حوادث سال گذشته بیشترین تلاش را برای تصاحب این سنگر مهم کرد.

رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان تجارب خود در پژوهشگاه گفت: یکی از ماموریت‌های ما ورود به کتاب‌های درسی و وارد کردن مفاهیمی، چون ایثار به آموزش و پرورش بود، زیرا ما جز شهید حسین فهمیده الگوی دیگری از جبهه و جهاد در کتاب‌های درسی نمی‌دیدیم.

وی افزود: بررسی‌های ما به اینجا رسید که متوجه شدیم وزارت آموزش و پرورش فیلتر‌های زیادی برای اصلاح کتب درسی گذاشته و به ویژه مقاومت تشکیلاتی زیادی به خصوص در لایه‌های زیرین و میانی و برخی کارشناسان این وزارتخانه در خصوص ورود مفاهیم درسی دفاع مقدس وجود داشت، اما اخیرا به ویژه پس از دیداری که سال گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم و تاکید ایشان در جمع پیشکسوتان، آقا ضرورت تغییراتی در کتب درسی را گوشزد کردند.

سردار رودکی با تایید سخنان مدیرکل آموزش و پرورش فارس و اشاره به برخی رویکرد‌های گذشته افزود: اگر فرهنگ دفاع مقدس را به مدارس و دانشگاه‌ها ببریم، راه نفوذ اسنادی مانند ۲۰۳۰ که با فرهنگ دینی و ملی ما بیگانه است برای همیشه بسته می‌شود.

وی افزود: ما گنجینه‌ای غنی به نام دفاع مقدس را در کشورمان داریم و اگر این علوم و معارف دفاع مقدس را از طریق ملعمان و روایتگران به مدارس و دانشگاه‌ها نبریم، دشمن غربی، آموزش و تربیتی مغایر با آموزه‌های اسلامی و تعالیم فرهنگی ملت ما وارد این کشور خواهد کرد و فرزندان و نوه‌های ما از این فرهنگ منحط و غیراخلاقی غربی متاثر خواهند شد.

فرمانده لشکر فجر در دوران دفاع مقدس با تأکید مجدد بر ضرورت انتقال علوم و معارف دفاع مقدس به نسل‌های آینده با هدف تببین حقانیت ایران انقلابی به دنیا افزود: باید علاوه بر معرفی سبک صحیح زندگی، سبک مدیریت جهادی را نیز به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا همگان بدانند که ما با دست خالی و در اوج تحریم تسلیحاتی و نفتی و اقتصادی و در محاصره جغرافیایی در تقابل با دشمنی که قریب به ۳۵ کشور را در اتحاد با خود داشت فقط و فقط با توکل به خدا و با تکیه بر ظرفیت‌های داخل کشور و دانش نظامی و نبوغ جوانان درون کشورمان و تلاش برای خودکفایی و رفع تمام نیاز‌های دفاعی، جنگ را پیروز شدیم.

سردار رودکی در پایان گفت: انتقال خاطرات و تجربیات هشت سال دفاع مقدس و معرفی قهرمانان ما در دفاع مقدس از طریق معلمان و راویان دفاع مقدس باعث تربیت نسلی فداکار، جهادی، مخلص، شجاع، ایثارگر، ولایی و مقاوم در برابر همه همه سختی‌ها خواهد شد.

در این همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان فارس از جمله سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکرعملیاتی ۱۹ فجر فارس، سردار سید معین انجوی‌نژاد مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران، سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و از فاتحان خرمشهر، سردار ابراهیم بیانی از ایثارگران دفاع مقدس و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، سردار محمدباقر رنجبر معاون عملیات لشکر ۱۹ فجر فارس، سردار محمد علی شیخی حضور داشتند.

انتهای پیام/ رسول رحمتی اصل

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار