یادداشت/ رسول شادمانی

هراس رژیم صهیونیستی از اتحاد جبهه مقاومت

رژیم صهیونیستی در یکی از جدیدترین طرح‌ها و نقشه‌های خود به‌دنبال ایجاد اختلاف و زمینه‌چینی برای آغاز درگیری بین حماس و جهاد اسلامی است؛ چون نگران اتحاد جبهه مقاومت در سطوح بالاست.
کد خبر: ۵۸۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 17May 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- رسول شادمانی؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ویژه پس از پایان جنگ پنج روزه با جهاد اسلامی فلسطین و بمباران نواز غزه و به شهادت رساندن ۱۱ فرمانده مقاومت و کشته و زخمی کردن صد‌ها فلسطینی حالا از جدیدترین نقشه و برنامه خود با هدف ایجاد اختلاف و درگیری نزاع مابین گروه‌های مقاومت فلسطینی پرده‌برداری کردند.

رژیم صهیونیستی پس از اینکه مشاهده کرد بعد از پنج روز بمباران نوار غزه و مورد هدف قرار دادن مواضع و پایگاه‌های جنبش جهاد اسلامی و همچنین به شهادت رساندن تعداد قابل توجهی از رزمندگان و فرماندهان مقاومت به هدف یا اهداف موردنظر خود در خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن نقش و جایگاه جنبش جهاد اسلامی دست پیدا نکرده است و تازه این امکان وجود داشت در صورت طولانی‌تر شدن این درگیری نظامی شاهد ورود جنبش حماس هم به این نبرد باشد به دنبال ایجاد اختلاف و بحران‌سازی بین این دو گروه مبارز بزرگ و تاثیرگذار فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی به دنبال اختلاف افکنی میان حماس و جهاد اسلامی

از این روی است که می‌بینیم رسانه‌های رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از پایان این درگیری پنج روزه در قالب اخبار و گزارش‌هایی برای ایجاد ترس و هراس در بین مردم فلسطین و ایجاد شک و تردید و تزلزل در میان رزمندگان مقاومت خبر از در راه بودن حملات سنگین‌تری در روز‌های آینده می‌دهند و به موازات انتشار این دست از اخبار نیز این موضوع را طرح کردند که در این شرایط جنبش حماس نه نمی‌خواهد و نه می‌تواند برای کمک به جنبش جهاد اسلامی اسلامی وارد میدان نبرد شود.

اما گویا رسانه‌های رژیم صهیونیستی فراموش کرده‌اند که ارتش به ظاهر قدرتمند و تمام مسلح آن‌ها توان نبرد با جنبش جهاد اسلامی فلسطین را آن هم فقط در پنج روز داشت و طرح چنین ادعا‌هایی که حملات بزرگ‌تر و سنگین‌تری در راه است فقط جنبه تبلیغاتی و هراس افکنی داشته و از واقعیت ماجرا به دور است. ضمن اینکه تمرکز این اخبار بر هدف قرار دادن یگان‌های موشکی جهاد اسلامی نشان از موفقیت آمیز بودن شلیک‌های موشک آن‌ها دارد.

رژیم صهیونیستی به دنبال اختلاف افکنی میان حماس و جهاد اسلامی

حال از آنجایی که ارتش رژیم صهیونیستی در این پنج روز نبرد ضعف و ناتوانی‌های وافر خود را به چشم دیده است برای اینکه مانع از ریزش و فروپاشی هرچه بیشتر ارتش خود شوند آمده‌اند در بزرگنمایی قابل تامل و مضحک این موضوع را مطرح کردند که در صورت آغاز دور جدید از حملات به جهاد اسلامی، جنبش حماس نمی‌تواند و توان این موضوع را ندارد که برای پشتیبانی از جهاد اسلامی وارد میدان نبرد شود و اینگونه به مبارزان و فرماندهان جهاد اسلامی به خیال باطل خود اینگونه القاء کردند که در میدان نبرد آینده با ارتش رژیم صهیونیستی تنها هستند.

البته اگر نگاهی عمیق و گذرا به سابقه فعالیت‌ها و کار‌های تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی در قبال روبرویی با گروه‌های مقاومت فلسطینی داشته باشیم به این سابقه‌های تاریخ می‌رسیم که سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع همواره به منظور سرکوب و کنترل گروه‌های مقاومت و فعالیت‌های آن‌ها راه تفرقه و جدایی انداختن را در میان آن‌ها تبلیغ و ترویج می‌کنند. این در حالی است که مردم فلسطین، مبارزان گروه‌های مقاومت و فرماندهان این گروه‌ها با شناخت کامل و جامعی که نسبت به این حیله و نیرنگ قدیمی صهیونیست‌ها هیچگاه فریب این جنگ روانی آن‌ها را نخواهند خورد.

رژیم صهیونیستی به دنبال اختلاف افکنی میان حماس و جهاد اسلامی

ولی با وجود تمامی مسائل و موضوعات گفته شده گویا سران و مقامات رژیم صهیونیستی که به دلیل ضعف و ناتوانی ارتش خود بیش از پنج روز نتوانستند با جهاد اسلامی فلسطین نبرد کردند و ضربات سخت و دردناک فراوانی در در این پنج روز دریافت کردند برای اینکه تحت فشار افکار عمومی قرار نگیرند توسط رسانه‌های خود روی به تفرقه افکنی میان گروه‌های فلسطینی آورند که تا امروز هم در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده‌اند.

در پایان باید گفت خط جدید تفرقه‌ای که رژیم صهیونیستی توسط رسانه‌های خود برای ایجاد اختلاف و درگیری بین نیرو‌های مبارز و گروه‌های مقاومت فلسطینی درپیش گرفته موضوعی جدید نبوده و نیست و با توجه به اشراف و آگاهی که مردم فلسطین نسبت به این حقه قدیمی و کثیف صهیونیست‌ها دارد، آن‌ها را در رسیدن به نقشه‌ها و طرح‌های شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار