یاران خراسانی (۷۸)؛

گذری بر زندگی جهادگر شهید «حسن عزیزی ارغا»

جهادگر خراسانی «حسن عزیزی ارغا» پنجم آبان ۱۳۴۰ همزمان با شب شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در شهرستان کاشمر دیده به جهان گشود و سرانجام هشتم مرداد ۱۳۶۲ در عملیات «والفجر۳» در منطقه قلاویزان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و پیکرش در باغمزار کاشمر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۵۸۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ - 18May 2023

گذری بر زندگی جهادگر شهید «حسن عزیزی ارغا»به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر خراسانی «حسن عزیزی ارغا» پنجم آبان ۱۳۴۰ همزمان با شب شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در شهرستان کاشمر دیده به جهان گشود.

تا کلاس پنجم در مدارس روزانه و شبانه به تحصیل ادامه داداما بخاطر مشکلات اقتصادی، ترک تحصیل کرد و به قالی بافی مشغول شد.

با شروع مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی به پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) می‌پرداخت و سایرین را به مبارزه علیه این رژیم دعوت می‌کرد. در تظاهرات و راهپیمائی‌ها شرکت فعالی داشت و یکبار با نیروهای شاهنشاهی درگیر شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی به عنوان نیروی مردمی به این نهاد پیوست.

با آغاز جنگ تحمیلی از طریق سپاه در پادگان شهید مدنی کاشمر یک دوره آموزش نظامی را پشت سر گذاشت و بعد از آن در چهار مرحله به جبهه اعزام شد و در سلسله عملیات‌های والفجر بعنوان تخریبچی شرکت داشت. در مرحله آخر از طریق جهاد سازندگی کاشمر به جبهه اعزام شد و به عنوان راننده لودر و بولدوزر فعالیت می‌کرد.

«حسن عزیزی ارغا» سرانجام هشتم مرداد ۱۳۶۲ در عملیات «والفجر۳» در منطقه قلاویزان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و پیکرش در باغمزار کاشمر به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید حسن عزیزی ارغا:

انسان‌ها برای نزدیکان خود امانتی بیش نیستند که باید برگردانده شود، چه بهتر که این امانت به زیباترین و مورد رضایت‌ترین خواسته خالق به خالق برگردانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار