معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه مطبوعات پاییز ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

مهدی‌پور گفت: تلاش بر این است تا رویداد‌های فرهنگی متوقف شده احیا شوند به همین منوال، نمایشگاه مطبوعات نیز پاییز امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 18May 2023

نمایشگاه مطبوعات پاییز ۱۴۰۲ برگزار می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «فرشاد مهدی‌پور» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب رویدادی است که در کنار سختی‌هایش هم جنبۀ فراغت و هم جنبۀ فرهنگی دارد. اما مردم این سختی‌ها را به جان می‌خرند و از فضای فرهنگی و امکانی که فراهم شده استفاده می‌کنند.

مهدی‌پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات در دهۀ ۷۰ راه اندازی شد. عمر این رویداد از نمایشگاه کتاب، کمتر است. در دهۀ ۷۰ بسیار پر شور و پر هیاهو بود. در سال ۱۳۸۵ این نمایشگاه از نمایشگاه کتاب جدا شد و چند سال بعد، برگزاری آن متوقف شد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از رویداد‌های فرهنگی نیز متوقف شد. با آمدن دولت جدید این مطالبه برای برپایی دوبارۀ نمایشگاه مطبوعات به وجود آمد. در حال حاضر، فضای ۲۰۰ متری برای این کار اختصاص داده شده البته، چون شور خرید کتاب بالاست اقبال برای مجلات کمتر است.

وی تاکید کرد: به طور کلی در تلاشیم تا رویداد‌های فرهنگی متوقف شده را احیا کنیم به همین منظور بنا داریم نمایشگاه مطبوعات را در پاییز امسال برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار