رئیس جمهور:

اقتصاد دریا و گردشگری مکران مورد توجه است

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مکران، دریای سرمایه‌گذاری است، گفت: اقتصاد دریا و گردشگری مکران مورد توجه است.
کد خبر: ۵۹۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ - 18May 2023
اقتصاد دریا و گردشگری مکران مورد توجه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه فعالان اقتصادی و شورای توسعه مکران اظهار داشت: این منطقه برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کسانی که به آینده این منطقه فکر می‌کنند، اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
حجت‌الاسلام رئیسی‬ با‬ بیان‬ اینکه‬ باید از همه سرمایه گذاران، کارآفرینان، شرکت‌های فعال، کارگران و مهندسان و همه افرادی که در ‏خلق این اثرات ارزشمند برای کشور که نوید تولید، ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ‏کار است تشکر کرد، ‬ افزود: این منطقه ظرفیت بسیاری دارد، مکران مورد بحث برای همه کارآفرینان و سرمایه گذاران و کسانی که به آینده درخشان برای ایران فکر می‌کنند، است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه هر وقت با مهمانان خارجی دیداری داشته‌ایم، همیشه به چابهار و ظرفیت‌های منطقه مکران اشاره شده است، ادامه داد: مکران، منطقه‌ای با استعداد برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، اقتصاد دریا و حوزه‌های نفتی است.
 
بانک‌ها به جای پاساژسازی در تولید سرمایه گذاری کنند
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه محور اقتصاد مقاومتی، پیشرفت، رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی، استقلال اقتصادی و سیاسی کشور در گرو تولید است، تصریح کرد: با رشد نقدینگی که با محوریت تولید نگرانی‌ها رفع می‌شود باید افزایش نقدینگی به سمت تولید برود، مهار تورم باید در رشد تولید دنبال شود.
 
حجت‌الاسلام رئیسی‬ ادامه داد: بانک‌ها به‌جای اینکه در تولید سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه خود را در ساختمان‌سازی و پاساژسازی انباشت می‌کنند، یکی از آسیب‌های نظام پولی کشور، سرمایه‌گذاری بانک‌ها در ساختمان‌سازی است، بانک مرکزی باید تلاش کند که بانک‌ها تمام ثروت خود را در مسیر تولید قرار دهند و از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.
 
وی افزود: ما باید علاوه بر مسائل کلی و جلسه‌ای، مصداقی جلو برویم اگر مصداقی پیش نرویم مشکل حل نمی‌شود، تاکید می‌کنم این موضوع با ‏حساسیت و دلسوزی دنبال شود، فعالیت‌های اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند که باید مصداقی دنبال شوند تا شاهد رفع مشکلات آن‌ها باشیم.
 
رئیس جمهور با‬ تأکید‬ بر‬ اینکه‬ مجوز‌های دولتی باید تسهیل شده و توجیه منطقی داشته باشند تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود و‏ باید تسهیلات لازم در شهرک‌های صنعتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران به نحوی باشد که مشوق آن‌ها باشد نه مانع آنها، معتقد ‏هستم گران دادن اراضی به تولید کنندگان و سرمایه گذاران مانع کار آن‌ها می‌شود.
 
وی گفت: جلوگیری از خام فروشی در صنایع پتروشیمی بسیار مهم است، معتقد هستیم این زنجیره باید تکمیل و تداوم داشته باشد تا ارزش افزوده، ‏تولید و اشتغال به دنبال داشته باشد، ارزش افزوده باید در جیب مردم و مجموعه‌های کاری بیاید و از خام فروشی در صنایع پتروشیمی جلوگیری کرد.
 
رئیس جمهور، بیان کرد: فضای این منطقه برای اقتصاد گردشگری نسبت به سایر نقاط بیشتر است و اشتغال ایجاد می‌کند در این زمینه باید زیرساخت‌ها مورد ‏توجه قرار گیرد، توجه به بومی گزینی باید مورد توجه باشد، گاهی نیرو‌های بسیار مستعدی در روستا‌ها وجود دارند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده ‏کرد، باید مراکز فنی حرفه‌ای را فعال تا نیرو‌های کارآمد داشته باشیم در کنار آن باید به موضوع بومی گزینی اهمیت داد.
 
وی اضافه کرد: نسبت به مسئله شیلات باید پیگیری صورت‬ گیرد‬ که چرا وزارت جهاد کشاورزی باعث شده پس از چهار ماه مجوز به برخی افراد داده نشود، ‏این مورد باید مصداقی دنبال و رفع شود.
 
حجت‌الاسلام رئیسی‬ خاطر نشان کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌توان مورد توجه قرار داد، بخش تعاونی است که کارآفرینان و جوانانی که در این منطقه سرمایه ندارد مورد حمایت قرار گیرند، اعتقاد و باور بنده این است ثبات در قیمت‌ها می‌تواند به تولید ثبات دهد و تولید را قابل پیش بینی کند، این نوسان برای تولید کننده و ‏مصرف کننده مضر است، به دنبال این هستیم در سال جدید که با عنوان مهار تورم رشد تولید هست، به ثبات در تصمیم گیری‌ها و قیمت‌ها برسیم.
 
وی اظهار داشت: فلسفه وجودی وزار در جلسات شوراها، رفع مشکلات است، باید رفع مشکلات سرمایه گذاران در دستور کار باشد، امکانات، پول و عمر و جوانی برای ما آزمون الهی است، باید از ظرفیت خود و توان افراد برای انجام امورات کمک گرفته و بهره‌مند شویم.
 
حجت‌الاسلام رئیسی‬ تصریح کرد: برخی بروکراسی‌های اداری، سرمایه گذاران را خسته می‌کند، نباید این روند تداوم داشته باشد.
 
وی در پایان خطاب به حاضرین، گفت: شهدای ما تاریخ ساز و زمانه ساز شدند، برخی با موانع جدی برای انجام امورات مواجه بودند، اما رفتند و موانع را رفع کردند، شما نیز باید برای تداوم مشکلات بزرگ راه را هموار و مشکلات را حل کنید، نباید خسته شوید که در سال رشد تولید و مهار تورم، خستگی معنا ‏ندارد، لازمه پیشرفت انگیزه است، انگیزه حرف اول را می‌زند، انگیزه همراه توکل بر خدا، اقدام و عمل، کار جمعی، انسجام و پیگیری سازمان‌های اداری است تا شاهد باشیم کار‌های نو و در خوراین منطقه با دست توانای شما انجام شود، منطق ما منطق ما می‌توانیم است که سرلوحه آن دفاع مقدس است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها