امام جمعه پلدختر:

توقف رشد جمعیت یک زنگ خطر است

حجت الاسلام موسوی گفت: رشد جمعیت ایران متوقف شده و این زنگ خطری است، چرا که هر کشوری رشد جمعیت در آن متوقف شده یا سیر نزولی داشته باشد، برای آن جامعه هشدار محسوب و باید در پی اصلاح آن بر آمد.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ - 19May 2023

توقف رشد جمعیت یک زنگ خطر است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» امام جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم مومن پل‌دختر به ویژه کشاورزان، مودیان، مروجان، عاملان، دهیاران و شوراهای اسلامی که در انجام این فریضه موثر هستند در برگزاری این همایش با شورای زکات شهرستان هم‌کاری کنند.

وی بر توجه و احیا امر زکات در شهرستان تاکید کرد و افزود: این فریضه توصیه خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص) است و امسال باید این امر در پل‌دختر ویژه دیده شود و مبلغان و روحانیون نیز در این امر کمک کار شورای زکات شهرستان هستند.

امام جمعه پ‌دختر به 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: این روز برای ما ایرانیان بسیار حائز اهمیت است، هم‌چنان که مقام معظم رهبری بر فرزندآوری تاکید فراوان و مکرر دارند.

وی افزود: رشد جمعیت ایران متوقف شده و این زنگ خطری است، چرا که هر کشوری رشد جمعیت در آن متوقف شد یا سیر نزولی داشته باشد، برای آن جامعه هشدار محسوب و باید در پی اصلاح آن بر آمد.

موسوی به آخرین آمار رشد جمعیت در شهرستان پل‌دختر اشاره کرد و یادآورشد: بر اساس آخرین آمار، پل‌دختر از سال 1400 تا کنون  رشد جمعیت در شهرستان متوقف است که تلاش در راستای رشد جوانی جمعیت وظیفه‌ای همگانی است.

وی از تلاش‌های مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان در روز ملی جمعیت تقدیر کرد.

امام جمعه پلدختر به 31 اردیبهشت سال‌روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اشاره کرد و با تبریک این روز، گفت: به همین مناسبت جشن بزرگ روز دختر، ویژه دختران پل‌دختر ،با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) روز شنبه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار خواهد شد.

وی به سوم خرداد سال‌روز عملیات ظفرمند بیت‌المقدس در سال 1361 اشاره کرد و با تبریک این روز به فاتحان غرور‌آفرین خرمشهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات حاج عمران و بیت‌المقدس، افزود: امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و پیروزی هشت سال دفاع مقدس با آزاد سازی خرمشهر کلید خورد.

موسوی یادآورشد: ده‌ها نفر از یاران امام راحل از شهرستان پل‌دختر در عملیات بزرگ حاج عمران به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی به نشست رییس جمهور ایران با نخست وزیر پاکستان اشاره کرد و افزود: پاکستان کشوری هسته‌ای است که تا کنون روابط تجاری ایران با این کشور در حد قابل قبولی نبوده است که این نشست حرکت بسیار خوبی در پیش‌برد توسعه اقتصادی، تجاری و سیاسی بین این دو کشور می‌باشد.

امام جمعه پلدختر گفت: نتیجه این نشست دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان از رییس جمهور ایران است به عبارت این که مردم پاکستان بی‌صبرانه منتظر سفر رییس جمهور ایران به این کشور هستند.

موسوی افزود: افتتاح چند بازارچه رسمی و تبادل کالاهای تجار ایران و پاکستان می‌تواند موجب رشد و رونق اقتصادی شود و تبادل انرژی  به ویژه در این سفر از جمله افتتاح پروژه صادر نمودن 110 مگاوات برق از ایران به پاکستان دستاورد این نشست  بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار