مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی:

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در راستای اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی است

«میرزایی» گفت: کتابخانه‌های سیار در برنامه‌های سالانه نهاد کتابخانه‌های عمومی از جایگاه والایی برخوردار هستند چراکه از طریق این ظرفیت، منابع اطلاعاتی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که امکان دسترسی به کتابخانه را ندارند؛ بر همین اساس کتابخانه‌های سیار در اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی نقش مؤثری دارند.
کد خبر: ۵۹۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ - 20May 2023

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در راستای اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین افتتاح کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۱ که به نام شهدای طرقبه مزین شده است، با حضور «حسین امامی‌راد» نماینده مردم شریف شهرستان‌های چناران، گلبهار، گلمکان و طرقبه شاندیز، «محمدعلی میرزائی» مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «محمدحسین ایزدی» امام جمعه شهر طرقبه و «حمیدرضا رحیمیان» فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز در مصلی نماز جمعه طرقبه برگزار شد.

میرزائی در این مراسم اظهار داشت: بدون شک نقش مهم و اساسی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در افزایش دانایی و آگاهی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی کتابداران را افسران جبهه دانایی معرفی کرد و افزود: بالغ بر ۷ هزار نفر در این جبهه در حال فعالیت هستند. از شما به عنوان متولیان و مسئولین فرهنگی تقاضا می‌کنم کتابخانه‌ها و کتابداران را بشناسید و از ظرفیت‌های آن‌ها به نحو احسن استفاده کنید.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ادامه پیرامون خدمات کتابخانه‌های سیار گفت: کتابخانه‌های سیار در برنامه‌های سالانه نهاد کتابخانه‌های عمومی از جایگاه والایی برخوردار هستند چراکه از طریق این ظرفیت، منابع اطلاعاتی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که امکان دسترسی به کتابخانه را ندارند؛ بر همین اساس کتابخانه‌های سیار در اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی نقش مؤثری دارند.

این مسئول مهمترین وظیفه کتابخانه سیار را در غنی‌سازی ایام فراغت کودکان و نوجوانان عنوان کرد و یادآور شد: برای رسیدن به این مهم نیازمند تبلیغات محیطی و همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

میرزایی در پایان سخنان خود بر جذب و همراهی خیرین در این حوزه تأکید کرد.

افتتاح کتابخانه‌های سیار گامی در جهت توریج فرهنگ کتابخوانی

در ادامه حجت‌الاسلام سبزیان با اشاره به خطبه ۱۰۸ نهج‌البلاغه در فراز دوم، ابراز داشت: حضرت علی (ع) در این فراز از پیامبر (ص) یک تعریف زیبا دارند. اعتقاد دارم این خطبه یک برنامه برای زندگی فرد مسلمان است. ایشان پیامبر (ص) را طبیبی معرفی می‌کنند که مرهم بر روی زخم مردم می‌گذارند.

وی تصریح کرد: به جرأت می‌توان ادعا کرد این خطبه در مسیر ترویج دانایی بهترین نقشه راه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به آئین برگزاری کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۱، گفت: امروز شاهد افتتاح کتابخانه سیاری هستیم که منبعث از این فرمایش حضرت علی (ع) و در راستای تببین معارف، ترویج کتاب و افزایش دانایی است. کتابخانه‌ سیار شهدای طرقبه شهرستان طرقبه شاندیز با مراجعه به پنج روستا به ارائه خدمات کتابخانه‌ای در راستای اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد.

این مسئول تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال در اجتماع مردم در حرم مطهر رضوی به این نکته اشاره داشتند که همه ما وظیفه داریم سالی شیرین برای مردم بسازیم و به موفقیت‌های مردم بیفزاییم.

سبزیان در پایان سخنان خود با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی وقفی حضرت خدیجه (س) شهرستان مشهد، افزود: در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی افتتاح کتابخانه سیار شهدای طرقبه دومین گام در جهت شیرین کردن کام مردم است.

کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۱ شهدای طرقبه شهرستان طرقبه شاندیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه با منابعی بالغ بر هزار نسخه کتاب در حوزه‌های مختلف از جمله دین، روانشناسی، تاریخی، ادبیات و همچنین کودک و نوجوان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای به پنج روستای ازغد، جاغرق، کنگ، نغندر و محله طرقدر می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار