مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

فعالیت‌های ترویجی حوزه کتاب و کتابخوانی رشد قابل‌ توجهی داشته است

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: اقدامات فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی که سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی انجام شده ۷۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.
کد خبر: ۵۸۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 18April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار فعالیت و برنامه فرهنگی و ترویجی به همت کتابخانه‌های عمومی استان و تلاش کتابداران برگزار شده است.

وی تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری بیش از هزار کارگاه آموزشی در موضوعات سبک زندگی و افزایش مهارت‌های فردی، هزار و ۲۰۰ نمایشگاه و فروشگاه کتاب، هزار و ۱۰۰ نشست معرفی کتاب، ۹۰۰ نشست کتابخوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، ۳۰۰ مسابقه کتابخوانی، ۱۰۰ آئین رونمایی و نقد کتاب، ۲۰۰ نشست شعرخوانی و محفل ادبی، هزار و ۴۰۰ برنامه مناسبتی و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ برنامه فرهنگی دیگر همچون جمع‌خوانی، مشاوره کتاب، جلسات مشاوره‌ای، فعالیت‌های بخش کودک و نمایشنامه‌خوانی اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی با توجه به ثبت و اجرای بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۶۰ رویداد فرهنگی، گسترش و تشکیل بیش از ۵۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی بالاترین میزان رشد برگزاری برنامه‌های فرهنگی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

سبزیان گفت: همچنین از دیگر افتخارات مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزاری یازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با مشارکت بالغ بر ۷۷ هزار نفر از عموم مردم در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار