مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خبر داد؛

برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائران نوروزی حرم رضوی در ورودی ۶ شهرستان

حجت‌الاسلام «سبزیان» از برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائران نوروزی حرم رضوی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ورودی ۶ شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ - 19March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، ایستگاه‌های استقبال از زائران نوروزی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ورودی شهرستان‌های «چناران»، «داورزن»، «سبزوار»، «گناباد»، «نیشابور» و «مشهد» برپا شد.

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی، اظهارداشت: هدف اصلی مجموعه کتابخانه‌های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و به تبع آن افزایش دانایی و آگاهی و کاهش‌های آسیبهای اجتماعی است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در شهر امام دانایی، افزود: هدف ما در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این است که همچون حدیث حضرت رضا (ع) مبنی بر آشنایی مردم با زیبایی کلام ائمه اطهار(ع)؛ از این فرصت به بهترین نحو برای تحقق این فرموده و انجام رسالت خود استفاده نمائیم.

سبزیان با اشاره به برپایی شش ایستگاه استقبال از زائران نوروزی در شهرستان‌های چناران، داورزن، سبزوار، گناباد، نیشابور و مشهد، از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این ایستگاه‌ها را نقاشی کودکان، پویش یک دقیقه با کتاب، سلفی با کتاب، دلنوشته و سخنی با امام مهربانی‌ها (کتب مردمی زیارت) و عضویت رایگان عنوان کرد.

این ایستگاه‌ها در چناران در مجتمع امام رضا (ع) واقع در حدفاصل جاده قوچان چناران مجتمع بین راهی امام رضا (ع)، داورزن در مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) واقع در روستای کاهک - حدفاصل داورزن شاهرود، سبزوار در پارک بهمن واقع در اتوبان سبزوار مشهد، نیشابور پارک شهدای گمنام واقع در میدان امام رضا (ع) و گناباد در مرقد علامه بهلول واقع در جاده آسیایی - پنج کیلومتری گناباد استقرار دارند.

همچنین در شهر مشهد در استقبال از زائر روبروی کمپ غدیر، ایستگاه استقبال از زائر نرسیده به عوارضی بزرگراه باغچه مشهد و ایستگاه استقبال از زائر ورودی چناران به مشهد بعد از بیمارستان طالقانی واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها