مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مطرح کرد؛

کتاب «توهم و خیانت» اثری در راستای افزایش سواد امنیتی جامعه

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: کتاب «توهم و خیانت» که به سرگذشت مشهورترین جاسوس زن موساد؛ امینه داوود المفتی می‌پردازد سواد امنیتی خوانندگان را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ - 06March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین رونمایی از کتاب «توهم و خیانت» سرگذشت مشهورترین جاسوس زن موساد «امینه داوود المفتی» با حضور «سلیم واحدی» مترجم اثر، حجت‌الاسلام ««علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر گرمه‌ای» رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا (ع)، جمعی از مسئولین و دانشگاهیان در کتابخانه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج)، اظهارداشت: این کتاب دارای موضوعی است که باید در کشور اسلامی ایران به عنوان «ام‌القرا» مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن معرفی کتاب «توهم و خیانت» ترجمه سلیم واحدی، گفت: این کتاب در خصوص زندگی زنی ۸۸ ساله‌ است که در دهه ۷۰ میلادی به عنوان جاسوس موساد فعالیت می‌کرد. در این کتاب به بسیاری از شیوه‌ها و کارکردهایی می‌پردازد که برای ملت ما موضوعیت دارد و در راستای ارتقای سواد امنیتی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات پاییز امسال نیاز به افزایش سواد امنیتی در جامعه به خوبی احساس می‌شود که این کتاب عاملی موثر برای افزایش این مهم برای خواننده است.

کتاب «توهم و خیانت» اثری در راستای افزایش سواد امنیتی جامعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به استفاده مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی از واژه «دشمن»، تأکید کرد: با خواندن این کتاب، انتخاب عالمانه و دقیق معظم له را در انتخاب واژه دشمن در خصوص رژیم صهیونیستی می‌توانید به عینیت دریابید. نکته مهم دیگر آن است که این کتاب در خصوص شخصیت اصلی داستان است که به واسطه مشکلات خانوادگی، روحی، شخصیتی، توهمات بی‌معنا، خشم و کینه عمیق، حس انتقام‌جویی و دوستان ناباب پا در این مسیر می‌گذارد.

سبزیان ادامه داد: به عنوان یک خواننده دریافت من از این کتاب بر این بود که به راحتی می‌توان به دام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی افتاد، چراکه دشمن به نقاط ضعف افراد حمله می‌کند. در واقع شیوه‌های نفوذ و اطلاعات اولیه که در کتاب به آن پرداخته شده است، با استفاده از تکنیک‌های متفاوت همچنان ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه امیدوارم این کتاب تلنگری برای خوانندگان در راستای افزایش سواد امنیتی باشد، بیان داشت: برای دستیابی بیشتر در این مسیر باید نسبت به ترویج و تبیین موثر و مفید آن، مجاهدانه فعالیت کنیم.

کتاب «توهم و خیانت» اثری در راستای افزایش سواد امنیتی جامعه

«توهم و خیانت» از نگاه امنیتی کتابی اثرگذار است

در ادامه سلیم واحدی مترجم کتاب «توهم و خیانت» در سخنانی بیان داشت: محوریت این کتاب در خصوص سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» در دهه ۷۰ میلادی است. فرید فالوجی این اثر را برگرفته از کتاب «خاطرات فراموش شده» خودنگاشته امینه داوود المفتی و پس از ترجمه و چاپ آن، به رشته تحریر درآورده است. فالوجی معتقد است برای درک بهتر این کتاب، ابتدا باید کتاب «توهم و خیانت» را مطالعه کرد.

وی افزود: امینه داوود المفتی اردنی و از تبار چرکستان از شمال قفقاز است که به واسطه درگیری با روسیه تزار مجبور به مهاجرت به کشورهایی همچون ترکیه، سوریه و مصر می‌شود.

واحدی گفت: می‌توان دو دیدگاه را در خصوص این کتاب عنوان کرد، اول، دیدگاه عام که به عنوان یک خواننده صرفا کتاب را مطالعه می‌کنید، دیدگاه خاص آن از منظر امنیتی و اطلاعاتی است که می‌تواند در این حوزه برای خوانندگان متخصص بسیار مفید و موثر باشد.

کتاب «توهم و خیانت» اثری در راستای افزایش سواد امنیتی جامعه

واحدی در ادامه به بیان جزئیاتی از زندگی و شخصیت امینه داوود المفتی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار