مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

جشنواره کتابخوانی رضوی پیوند معرفتی با امام رضا (ع) را تعمیق می‌بخشد

حجت‌الاسلام «سبزیان» جشنواره کتابخوانی رضوی را عاملی موثر در ایجاد پیوند معرفتی مردم با حضرت امام رضا (ع) دانست.
کد خبر: ۵۷۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲ - 27February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین رونمائی از پوستر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تجلیل از فعالان یازدهمین دوره آن با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «مرتضی کرباسی» عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارداشت: این جشنواره به جریان کتابخوانی جامعه اعتبار بخشید؛ چراکه هیچ جشنواره‌ای با این کیفیت و کمیت همراه با پوشش اقشار و اصناف مختلف جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار نشده است.

وی تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی را می‌توان یک اقدام عملی و جریانی عملیاتی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ذیل پرچم ولی نعمت ایران، حضرت امام رضا (ع) دانست و به پیشگاه این امام همام عرض کرد؛ تلاش ما در مسیر فرمایش شما مبنی بر آشنایی مردم با زیبایی‌های کلام شماست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خطاب به مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، گفت: شما می‌توانید با ثبت خاطرات خود از برگزاری این جشنواره و بازخورد اقشار مختلف از خوانش منابع جشنواره، یک تجربه زیستی موثر را به یادگار بگذارید و آن را تبدیل به پرچم برافراشته در حوزه رضوی در جهان اسلام کنید.

سبزیان با بیان اینکه خراسان رضوی پرچمدار فعالیت‌های کتابخوانی و به نوعی میزبان اصلی جشنواره کتابخوانی رضوی است، خاطرنشان کرد: این جشنواره نه تنها در حوزه کتابخوانی بلکه در اعتباربخشی به جایگاه کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی و خادمین دانایی امام رضا (ع) نیز نقش موثری داشته و نقش بسزایی نیز در افزایش سرانه مطالعه ایفا کرده است.

این مسئول جشنواره کتابخوانی رضوی را عاملی موثر در ایجاد پیوند معرفتی مردم با امام رضا (ع) دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه ویژه ایشان به امر کتابخوانی، بیان داشت: با دقت در منظومه فکری معظم له می‌توان به کلید واژه «ایران کتابخوان» برسیم. دستیابی به این مهم جز با انجام فعالیت‌های موثر فرهنگی و حضور مستمر و پررنگ در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ضمن قدردانی از زحمات کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: تمامی دستاوردهای ذکر شده در حوزه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی جز با تلاش و همیت شما افسران جبهه دانایی محقق نخواهد شد. امیدوارم همچنان با انجام ابتکارات و نوآوری‌های موثر این پرچم را در اهتزاز نگه داشته و باعث رویدادهای فرهنگی موثرتری شوید.

سبزیان خاطر نشان کرد: با توجه به برخی محدودیت‌های موجود در منابع مالی دولتی، استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی بدون شک سرمنشأ اتفاقات موثری خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه این مجمع نخستین تشکل قانونی خیرین کشور در حوزه کتابخانه‌ها است، خواستار پیگیری روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها به منظور ایجاد دفاتر مجامع خیرین در سطح شهرستان‌ها شد.

در پایان این آئین از پوستر دوازهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد.

همچنین برخی از کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها به بیان خاطرات و تجربیات خود از برگزاری دوره‌های پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار