۴۴ سال افتخار/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی در سایه آگاهی جامعه به پیروزی رسید

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: انقلاب اسلامی باعث افزایش دانایی و آگاهی مردم شد؛ چراکه آنان با علم ودانش پای در این مسیر مبارزه نهاده و انقلاب را به پیروزی رساندند.
کد خبر: ۵۷۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲ - 02February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی آئین افتتاح دهمین کتابخانه سیار پیک دانایی یادبود سردار شهید یوسف کلاهدوز شهرستان قوچان با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، جمعی از مسئولین و اهالی روستای اسلام‌آباد قوچان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم اظهارداشت: مردم با ایستادگی در برابر ظلم، استبداد و بستن عهد و پیمان با امام خمینی(ره) مسیر آزادی، استقلال و رسیدن به جمهوری اسلامی را به سرعت پیمودند.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره رعد مبنی بر اینکه خداوند سرنوشت هيچ قوم و ملتی را تغيير نمی‌دهد مگر آنكه آنها خود را تغيير دهند، افزود: در دوران انقلاب، مردم اراده کردند تا از استبداد، ظلم، جور و خفقان دوران پهلوی عبور کنند و به سرزمین موعودی که قرار است به جامعه مدینه‌النبی نزدیک شود، وارد شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، گفت: حضرت امام خمینی(ره) معیار و معمار کبیر انقلاب اسلامی هستند. فردی که مردم بصورت دلی پای کار و صحبت ایشان نشستند. فردی که با آغاز این نهضت با خداوند معامله کرد.

این مسئول یادآور شد: اگر فرمایشات و سخنرانی‌های امام خمینی(ره) را بررسی کنید به این نتیجه خواهید رسید که همه اراده و محور حرکت ایشان در مسیر توحید بوده است، لذا به واسطه این مهم و نیت خیر و اراده مردم برای حفظ استقلال و آزادی، این انقلاب در همه برهه‌ها و بحرانها مورد لطف و عنایت خدای متعال بوده است.

وی با اشاره به تحمیل جنگ از سوی استکبار به جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب، گفت: پس از این دوران همچنان توطئه‌ها ادامه پیدا کرد و نهضت مقاومت جهانی شهدای مدافع حرم شکل گرفت و اخیرا برای دفاع از امنیت و تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران نیز شهدای مدافع امنیت را داریم.

سبزیان تصریح کرد: این انقلاب که از آغاز مسیرش با رضایت خداوند و توکل به ذات الهی او شکل گرفته است، در استمرار خود نیز به اهدای خون پاک جوانان و غیورمردمان این سرزمین پرداخته است. بدون شک و تا دوران ظهور و برافراشتن پرچم حضرت مهدی (عج) به لطف خداوند و با حمایت و همراهی مردم ایران اسلامی همچنان مشمول لطف الهی قرار خواهد گرفت.

وی فرهنگ را عامل اصلی در رشد و ظهور انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی باعث افزایش دانایی و آگاهی مردم شد؛ چراکه آنان با علم ودانش پای در این مسیر مبارزه نهاده و انقلاب را به پیروزی رساندند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه انقلابیون معتقد بودند برای آگاهی‌بخشی جامعه، مردم باید کتاب بخوانند، گفت: فرهنگ و کتاب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اصلی و تعیین‌کننده‌ای داشت. استمرار انقلاب و پیروزی‌های پس از آن یاری‌دهنده ما برای رسیدن به قله‌های عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است. آگاهی‌بخشی قطعا روی دیگری از سکه توانایی است. اگر آینده ایران را عزیز، موفق و روشن می‌‎خواهیم با در مسیر دانایی حرکت کنیم. هر اندازه مردم جامعه بیشتر بدانند قطعا توانمندتر و آگاه‌تر خواهند شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه افق آینده به ملت ایران لبخند می‌زند، ادامه داد: حال ما برای دیدن این لبخند وظیفه داریم نسلی مانوس با کتاب تربیت کنیم؛ چراکه ابراز دانایی کتاب است و کتاب، عنصر آگاهی و دانایی است و از آن می‌توانیم برای تعالی خانواده و جامعه استفاده کنیم.

سبزیان با اشاره به افتتاح کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۰ در شهرستان قوچان، گفت: اتفاق امروز نیز در راستای اجرای عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه فضای فرهنگی است. امیدوارم این کتابخانه بتواند با کمک شما مردم در راستای بصیرت افزایی جامعه خدمت‌رسانی کند.

کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۰ (سردار شهید یوسف کلاهدوز ) شهرستان قوچان با یک هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب در روستاهای دوغائی، آلماجق، شفیع، کلاته‌علی زینل، مقصودآباد و حاشیه شهر قوچان با محوریت کتابخانه عمومی آیت‌الله عطاردی قوچان شهرستان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار