خزاعی در جمع مدیران روابط عمومی مراکز فرهنگی- سینمایی مطرح کرد؛

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه «سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود، گفت: ما برای تبیین مسائل سینما نیاز به خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی داریم تا صاحب روایت اول باشیم چرا که در غیر این صورت در جنگ روایت مغلوب خواهیم شد.
کد خبر: ۵۹۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 21May 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، گردهمایی مدیران روابط عمومی مراکز و موسسات فرهنگی سینمایی با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سالن شهید‌آوینی این سازمان برگزار شد. این گردهمایی به بهانه روز «روابط عمومی و ارتباطات» با هدف قدردانی از فعالان این حوزه از سوی سازمان سینمایی پیش‌بینی شده است.

محمد خزاعی در این دیدار ضمن قدردانی از مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان‌های فرهنگی و سینمایی، با تاکید بر لزوم همدلی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی همچون قطعات پازل به هم پیوسته و منسجم به رشد و رونق در حوزه فرهنگ و سینما کمک کنیم. همه ما اهداف مشترکی داریم و مهم ترین آن، کمک به رشد، رونق و ارتقای «سینمای ملی» است.

وی ادامه داد: تردید ندارم که همه نهادهای فرهنگی با دلسوزی و دغدغه‌مندی در صدد آن هستند تا نقش موثرتری در رونق سینما، اقتصاد فیلم‌ها، انتقال فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به خارج از مرزها، کسب رضایت عمومی جامعه داشته باشند.

خزاعی با بیان اینکه در یکی دو ساله اخیر هجمه و فشار به سینما به عنوان میدان مهم و تاثیرگذار به مراتب نسبت به گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دشمنان در هیچ دوره‌ای به میزان امروز نسبت به تخریب نقاط حساس جامعه و نهادهای اعتمادساز بسیج نشده بودند، و در این میان سینما از جمله عرصه‌های بود که برای آن سناریو طراحی و بیش از یک دهه روی آن کار کرده‌اند و کوشیدند تا مشروعیت و مسیر سینما را خدشه دار و منحرف کنند.

وی با اشاره به بحران‌های متعدد درون سینمایی و برون سینمایی در یک ساله اخیر تصریح کرد: خوشبختانه، سازمان سینمایی، موسسات و خانواده سینما در مواجهه با این چالش‌ها و بحران‌ها و در آزمون سخت سال گذشته سربلند بیرون آمده اند و با کمک همه نهادهای فرهنگی دشمنان را در اهداف پشت پرده ناکام گذاشتند.

خزاعی با اشاره به تلاش برای خدشه‌دار شدن ساحت سینما، و بهره‌گیری از این عرصه برای لطمه به کلیت حاکمیت فرهنگی کشور به مواردی چون تلاش برای تعطیلی جشنواره فیلم فجر، امتیازدهی به فیلم‌های «زن محور» در جشنواره‌های غربی همانند: کن، جنبش «می تو» و غیره اضافه کرد: همه این چالش‌ها با حمایت و کمک قاطبه خانواده سینما برغم فراز و نشیب‌های متعدد مهار شد. البته، متاسفانه برخی انفعال‌ها و سکوت‌های برخی ها در حافظه‌ها خواهد ماند. سکوت برخی سینماگران و صنوف نسبت به جفایی که در جنبش «می تو» به همکاران‌شان شد در خاطر می‌ماند.

به گفته وی، بسیاری از جریان‌سازی‌های اخیردر واقع، بی‌ارتباط با سازمان سینمایی بوده و ناخواسته ما را درگیر مشکلات و چالش‌هایش کرد. اما، قاطعانه می گویم: نسبت به جریاناتی که اهانت و تحقیر باورهای ملی و اعتقادی جامعه باشد سکوت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در کارزارهای رسانه ای امروز، گفت: روابط عمومی، صرفا، خبررسانی و اطلاع‌رسانی نیست بلکه جریان‌شناسی جامعه و افکار عمومی رسالت مهم آن‌ها محسوب می‌شود.

وی همکاری نهادها با یکدیگر را ظرفیتی اثربخش برای کاهش و حل مشکلات سینما دانست و اظهار داشت: روابط عمومی رابط افکار عمومی با فرهنگ سازمانی و کل بدنه سینماست و‌ باید گوش شنوای خوبی برای مردم و مسئولان باشد. روابط عمومی نباید جایگاه خود را کوچک ببیند و معطوف به اطلاع رسانی اولیه شود. ما برای تبیین مسائل سینما نیاز به خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی داریم تا صاحب روایت اول باشیم چرا که در غیر این صورت در جنگ روایت مغلوب خواهیم شد. لازم است نهادهای فرهنگی از فرصت امروز زیر چتر گفتمان مشترک همگرایی‌ داشته باشند؛ که خوشبختانه، در شرایط فعلی، نهادهای فرهنگی از چند صدایی درآمده و با هم یک صدا شده اند. لازمه موفقیت این نهادها، گفتمان‌سازی، جهش و جنبش مضاعف، تبیین ضرورت ها، تبلیغ عملکردها و توجه به مسائل و ضرورت های پیش رو‌ است.

وی ادامه داد: قطعا همه ما به دنبال تقویت سینمای ایران و خواهان رشد و ارتقای سینمای ملی هستیم و تلاش می‌کنیم متناظر به افق نیازها نسبت به تولید آثار اقدام کنیم.

وی تخریب سینما را، تخریب نهادهای فرهنگی و معیشت و اشتغال خانواده سینما عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در پی کنش‌های اجتماعی برخی سینماگران در سال گذشته، بسیاری از حمایت‌ها و تسهیلات نظیر معافیت‌های مالیاتی یا رغبت سرمایه‌گذاری سرمایه ‌داران در بخش‌های خصوصی و غیره را نیز از دست داده‌ایم.

در ادامه مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان‌های مختلف ضمن استقبال از این برنامه، بر لزوم تعامل با یکدیگر، تولید پیوست‌های رسانه‌ای برای رویدادهای مهم سینمایی، هم اندیشی نسبت به چالش‌ها و نیازها، تعامل سازنده و هدفمند با منتقدان، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار