مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور تأکید کرد؛

«جهاد تبیین» و «جهاد خدمت» راه مقابله با نقشه‌های دشمن

سردار «بابا احمدی» گفت: با «جهاد تبیین» باید واقعیت‌های انقلاب را برای جوانان بازگو کنیم زیرا دشمن شناخت خوب و دقیقی نسبت به کشور دارد.
کد خبر: ۵۹۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ - 21May 2023

«جهاد تبیین» و «جهاد خدمت» راه مقابله با نقشه‌های دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «حیدر بابا احمدی» مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور امروز (یکشنبه) در جلسه تبیینی تحقق محله اسلامی در استان خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه امروز به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران در اوج عزت و اقتدار قرار داریم، اظهار داشت: دشمن تلاش دارد با تحریف واقعیت‌ها نه تنها جوانان بلکه ذهن پیشکسوتان را هم دچار تردید کند.

وی بیان داشت: دشمن حرم جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است، امروز دشمن در جنگ نرم خود مدرسه، دانشگاه و کانون‌های علمی را هدف قرار داده و تمرکز شدیدی در حوزه‌های تولید علم کرده و می‌خواهد از طریق نفوذ فرهنگی و جنگ نرم علمی، کانون تشعشع نور الهی یعنی ایران اسلامی را از درون شکست بدهد.

مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور مطرح کرد: دشمن به دنبال پشیمان کردن مردم از انقلاب و مشوش و آشفته نشان دادن وضعیت فعلی کشور با هیمن جنگ نرم ارزی است تا اقدامات دولت سیزدهم برای حل مسائل اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سردار بابا احمدی ادامه داد: وضعیتی که اکنون دشمن دنبال می‌کند در هر زمینه‌ای این است که موفقیت‌ها دولت را واکنشی به کنش‌ها و عکس‌العملی در مقابل مطالبه کف خیابانی مردم نشان دهد تا بقیه صنوف را تحریک و خیابان را برای خود حفظ کنند.

وی راه مقابله با توطئه‌های دشمن «جهاد تبیین» و «جهاد خدمت» برای آحاد جامعه با محوریت مساجد ذکر کرد و افزود: با «جهاد تبیین» باید واقعیت‌های انقلاب را برای جوانان بازگو کنیم زیرا دشمن شناخت خوب و دقیقی نسبت به کشور دارد و می‌داند که ملت ایران برای ارزش‌های اسلامی از جان خود می‌گذرند.

مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور با اشاره به اینکه دشمن با جمهوری مبتنی بر اسلام ناب مخالف است، تصریح کرد: ما دنبال تحقق جامعه مردم‌سالار دینی هستیم لذا باید همه مردم مشارکت کنند و در «جهاد خدمت» نباید حنتی از یک نفر در محله غفلت شود.

سردار بابا احمدی رهبری را از ارکان مهم جمهوری اسلامی برشمرد که تمام نیروی‌های دشمن بر اقتدار رهبر جمهوری اسلامی ایران اتفاق نظر دارند و بیان داشت: بسیج به عنوان یک فرهنگ و تفکر می‌تواند اعتلا پیدا کند، مساجد باید تمدن‌ساز و پیشران باشند و در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با روحیه جهادی همچون سردار «حاج قاسم سلیمانی» باید عمل کرد.

وی در ادامه گفت: تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله‌ اسلامی در بازه زمانی ۱۰ ساله هدف‌گذاری شده  که امسال به بیش از ۱۹ هزار قرارگاه می‌رسد، سال گذشته نیز ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد که ۱۱۱ محله مربوط به خراسان جنوبی بود و امسال سهم استان ۷۴ محله است.

مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور با اشاره به اینکه قرارگاه محله اسلامی با نام شهید «سلیمانی» تشکیل می‌شود، افزود: اولین کار قرارگاه محله اسلامی این است که نظام مسائل محله را در موضوعات مختلف اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی احصا می‌کند و تاکنون در قالب شناسنامه محله برای ۱۲ هزار محله جمع‌آوری و ثبت شده است.

سردار بابا احمدی ادامه داد: ۶۱ شاخص محله اسلامی تعریف کردیم و گام دوم به‌کارگیری ظرفیت محله است که بسیج، ظرفیت‌های مردمی را پای کار می‌آورد تا برای حل آن مسائل چاره‌اندیشی شود و قرارگاه‌های شهید «سلیمانی» در سطح بخش، شهرستان و استان نیز با محوریت امامان جمعه شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: حمایت‌هایی هم در سطح کشور انجام می‌شود و به جای پایگاه‌سازی، مسجدسازی دنبال خواهد شد لذا پایگاه‌های بسیج تبدیل به خانه عالم می‌شود تا ائمه جماعات دغدغه‌ای نداشته باشند.

مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور با تأکید بر اینکه مساجد نباید از جوانان و نوجوانان خالی شود، گفت: تلاش داریم مساجد را با تأمین امام جماعت احیا و امام مسجد باید امام محله شود که تمام محله را تحت پوشش قرار دهد همچنین با تمرکز بر مسائل جوان‌پسند باید زمینه ورود و رشد این قشر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار