فتح خرمشهر؛ فتح خون/ بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت سوم خرداد؛

حماسه سوم خرداد، نماد وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و ارزش‌های اسلامی بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت حماسه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ - 22May 2023

حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و ارزشهای اسلامی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

گرامیداشت روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی؛ سوم خردادماه، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را باید فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاه‌های خطیر تاریخی برای دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های بلند نظام و پیشرفت و تعالی کشور دانست.

حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و ارزش های اسلامی بود و الگویی روشن برای همه نسل‌های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.

عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ را رقم زد، نقطه عطف سرنوشت‌سازی در روند جنگ تحمیلی ۸ ساله و دفاع مقدس ملت ایران به شمار می‌رود که در ادامه آن با تغییر موازنه قدرت و ابتکار عمل در صحنه نبرد به نفع رزمندگان اسلام، توانایی ماشین جنگی صدام و حمایت‌های همه جانبه و فراگیر ابرقدرت‌های غرب و شرق و همراهی ارتجاع عرب از حزب بعث عراق، در عرصه مقابله با انقلاب اسلامی مورد تردید جدی قرار گرفت.

تداوم سلحشورانه دفاع مقدس پس از آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن تدریجی اشغالگران و متجاوزین بعثی از سرزمین مقدس ایران نه تنها آرزوی شوم استکبار جهانی در سقوط نظام جمهوری اسلامی را برآورده نساخت بلکه سرانجام با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و سربلندی ملت ایران در این جنگ نابرابر، فرهنگ مقاومت و پایداری فرزندان انقلاب و امام راحل (ره) به الگوی ملت‌های منطقه و جوامع استکبارستیز در اقصی نقاط جهان تبدیل شد.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

امروز نیز هوشیاری فرزندان این مرز و بوم به رهبری و زعامت رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌های قدرت‌های استکباری، علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت و یکدلی، آحاد مدافعان میهن اسلامی و ملت قهرمان ایران در برابر تمامی زیاده خواهان ایستاده تا همچون گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاورد‌های گرانبهای آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را خالصانه نثار ارزش‌های انقلاب و اسلام نمودند، درود میفرستد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها