فرماندار شهرستان بشرویه خبر داد؛

برگزاری یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید «بشرویه»

«علیزاده» گفت: یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در محل فاطمیه این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 24May 2023

برگزاری یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید «بشرویه» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در «بشرویه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «حسن علیزاده» فرماندار شهرستان بشرویه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه، اظهار داشت: یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در محل فاطمیه این شهرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: در راستای تداوم سیره اهل بیت به ویژه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) و با هدف پیوند نسل جوان با شهدا و همچنین تداوم آرمان‌های شهدا و امام شهدا در جامعه و تحقق «جهاد تبیین» در اردیبهشت‌ماه سال گذشته بحث کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه آغاز شد.

فرماندار شهرستان بشرویه عنوان کرد: در یک سال اخیر که از شروع برنامه‌های کنگره تا به امروز گذشته ابتدا یک دوره چهار ماهه را در نظر گرفته بودیم که این امر طولانی شد و یکی از برکاتی این طولانی شدن تداوم امور فرهنگی و برگزاری یادواره‌ها بود و در این یکسال شهرستان بشرویه را یک فضای معنوی در برگرفته بود.

علیزاده اضافه کرد: در این یک سال بیش از ۱۲۰ یادواره شهدای طلاب، دانش‌آموزی، عشایر، ارتش، روحانیون و غیره را در بخش‌ها و روستاها با حضور مهمانان و سخنرانان کشوری برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تحقق برنامه‌های کنگره شهدا، برگزاری و اجرای نمایش میدانی با عنوان «آغازی بر پایان» با موضوع ولایتمداری بود، افزود: در این نمایش که با موضوع بازسازی عملیات کربلای 5 اجرا شد، ۳۰۰ نفر مشارکت داشتند.

فرماندار شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد: در این مدت بالغ بر هزار سند شامل عکس، سند، خاطره و دست نوشته شهدا جمع‌آوری و هفت نمایشگاه فرهنگی و هفت محفل ادبی برپا شد و دیوارنویسی و نقاشی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ابعاد  ۷۸۰ متر مربع محقق شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار