معاون رئیس‌جمهور در اختتامیه فیلم ایثار:

صهیونیسم با ابزار سینما جای شهید و جلاد را عوض می‌‌کند

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه صهیونیسم به مدد سینما توانسته جای شهید و جلاد را در افکار برخی عوض کند، گفت: صهیونیسم اینگونه ذره‌ذره هویت دینی ملت‌ها را از آن‌ها گرفته است.
کد خبر: ۵۹۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ - 25May 2023

صهیونیسم با ابزار سینما جای شهید و جلاد را عوض می‌‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مرکز همایش‌های استان قدس رضوی مشهد برگزار شد.

سید محمد هاشمی، مدیر هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ فرهاد مختاری، دبیر علمی جشنواره؛ ناصر باکیده، دبیر اجرایی جشنواره ایثار، جواد شمقدری، مسعود نقاش‌زاده، محمد حمیدی‌مقدم، جهانگیر الماسی، الهام چرخنده، سعید سعدی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش حماس در ایران، ناصر باکیده دبیر اجرایی جشنواره، ابراهیم اصغری، پرویز شیخ‌طادی، مجید فیوضی، سید احمد میرعلایی، حسن نجاریان، مهدی عظیمی‌میرآبادی، حبیب والی‌نژاد، روح‌الله برادری، سید محمد حسینی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و خانواده‌های شهدا و عموم مردم در این مراسم حضور داشتند.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در این مراسم به تشریح تاریخ فلاسفه پرداخت و با تاکید براینکه برخی صاحب‌نظرانی بوده‌اند که برخی مکاتب فکری را ایجاد کرده‌اند؛ برخی از آن‌ها آخرت‌گرا و غایت‌گرا و برخی دیگر دنیاگرا و لذت‌گرا بوده‌اند، اظهار داشتا: آنچه که یک مکتب فکری را تبدیل به کالای مصرفی مردم کرده و مردم را به پیروی از آن واداشته، ابزار هنر، به ویژه سینما بوده است. مردم جهان امروز تنها به وسیله ابزار هنر با یکدیگر آشنا شده و از باورهای هم مطلع می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه صهیونیسم به مدد سینما توانسته جای شهید و جلاد را در افکار برخی عوض کند، تصریح کرد: صهیونیسم اینگونه ذره‌ذره هویت دینی ملت‌ها را از آن‌ها گرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اگر بخواهیم هویت ملی، دینی و زبان خود را حفظ کنیم، باید سبک زندگی جامعه خود را حفظ کنیم و این سبک را بپرورانیم. این مهم با حفظ زبان، ادبیات، فرهنگ و تمدن ممکن است که تنها در بستر هنر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار