گفت و گو با خانواده شهید احمد طالبی:

مخلصانه کار می کرد، شهادت حق احمد بود

احمد از بچگی دوست داشت پلیس شود و عاقبت با همان لباس خدمت پلیس به آرامش ابدی رسید.
کد خبر: ۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴ - 14November 2013

مخلصانه کار می کرد، شهادت حق احمد بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، خانواده طالبی یکبار در سال 1361 طعم شهادت فرزند را چشیده بودند. "علی" فرزند ارشد خانواده در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و یکی از فرزندان دیگر خانواده نیز به دلیل عارضه شیمیایی به درجه جانبازی رسید.

احمد که در خانواده ای مذهبی بزرگ شده بود راه برادران خود را ادامه داد. او همواره با سرمشق قرار دادن انبیاء واولیاء الهی ایثار و گذشت را در سرلوحه زندگی اش قرار داد. اخلاق و رفتار شایسته او همیشه زبانزد دوستان وهمکارانش بود.

وی در سال 1384 ازدواج کرد و درست چند ماه به تولد دخترش "فاطمه زهرا" مانده بود که جام شیرین شهادت را با افتخار سرکشید و برای همیشه آرام گرفت.

پدر شهید طالبی می گوید: " احمد گل بچه های خانواده بود. هر کس که کاری برای رضای خدا کند، خدا مزدش را می دهد. احمد مخلصانه و از ته دل کار می کرد شهادت حقش بود. من به نان حلال خیلی اعتقاد دارم برای همین همیشه به فرزندانم  یادآور می شدم که مواظب حلال و حرام زندگی تان باشید"

استوار دوم احمد طالبی، در پایگاه هشتم اداره آگاهی تهران بزرگ مشغول خدمت بود، در آذر ماه سال 1390 خانواده ای با مراجعه به پلیس آگاهی خبر ربوده شدن دختر جوانشان را می دهد. احمد آن روز مرخصی و در منزل خود مشغول استراحت بود، زمانی که از آگاهی تماس گرفتند و موضوع را به اطلاع او رساندند، بلافاصله آماده می شود تا برای بررسی و اجرای ماموریت به محل حادثه برود.

استوار دوم احمد طالبی ضمن پیوستن به همکاران خود پس از شناسایی محل سکونت آدم ربایان، هنگامی که با دیگر ماموران برای آزادی دختر جوان وارد عمل می شوند؛ توسط یکی از آدم ربایان از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت می رسد.

همسر این شهید والامقام می گوید: "احمد نسبت به شغلش وظیفه شناس بود. هر زمان و در هر شرایطی حتی نیمه شب هم اگر با او تماس می گرفتند و جریان ماموریتی را به او اطلاع می دادند بدون هیچ بهانه ای خودش را برای رفتن آماده می کرد. احمد عاشق شغلش بود و جدای از وظیفه شناس بودن و خدمت مخلصانه، ماموریت و هیجان را بسیاردوست داشت".

برادر شهید احمد طالبی نیز می گوید : "احمد از بچگی دوست داشت پلیس شود، عاقبت هم به آرزویش رسید و با همان لباس خدمت پلیس به آرامش رسید".در زمان حیاتش به قدری خلق و خوی شهدا در اعمال و رفتار وی دیده می شد که وقتی مستندی درباره شهید نداخان در دست تولید قرار گرفت بهترین گزینه برای ایفای نقش در صحنه های بازسازی، شهید طالبی بود.

گفتنی است ستوان دوم احمد طالبی 20 درصد بیمه عمرش را به کمیته امداد بخشید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار