فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر:

ماموریت ناوگروه ایرانی دستاوردهای زیادی داشت

دریادار دوم «شفقت رودسری» گفت: ماموریت ناوگروه ایرانی دستاوردهای امنیتی، سیاسی، اجتماعی، پزشکی و فرهنگی داشته است.
کد خبر: ۵۹۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ - 26May 2023

ماموریت ناوگروه ایرانی دستاوردهای زیادی داشتبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز مرکز استان با بیان اینکه فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار آن را دارند که دانشگاه دریایی یکی از قدرتمندترین مراکز آموزشی منطقه در نوشهر و مازندران واقع شده است، اظهار داشت: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، اجرای آن بر همه آحاد جامعه به ویژه فرزندان شما در نیرو‌های نظامی واجب بوده است.

وی با بیان اینکه مرکز دانشگاهی نیروی دریایی در استان مازندران و شهرستان نوشهر واقع شده است، افزود: این مرکز یکی از قدرتمندترین مراکز دانشگاهی دریایی در کشور و منطقه به شمار می‌رود.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری اظهار داشت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر آزادی جهان که متعلق به همه مردم جهان است و باید از آن استفاده شود، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با برنامه ریزی دراز مدت و استفاده از دانش و تجهیزات بومی توانست برای اولین بار در تاریخ ایران مأموریت ناوگروه ۸۶ با کد ۳۶۰ را انجام دهد و مسیر دریانوردی دور دنیا را با یک شناور کاملاً ایرانی طی کند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به اینکه مأموریت ناوگروه ایرانی و پیمایش دور دنیا هزاران دستاورد برای ما داشته است، تصریح کرد: این دستاورد‌ها حوزه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اجتماعی، پزشکی و فرهنگی پررنگ بوده است.

وی ادامه داد: این ناوشکن پس از ۸ ماه دریانوردی و ۶۵ هزار کیلومتر آب‌ها و اقیانوس‌های دنیا با سلامت مأموریت خود را به پایان رساند و امروز فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی این تعهد و اطمینان را می‌دهند که از دستاورد‌ها و منافع ایران اسلامی صیانت و حفاظت داشته باشند و امنیت را برای خطوط کشتیرانی و نفتکش جمهوری اسلامی ایران تضمین کنند.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری با بیان اینکه هم اینک نیز همکاران ما در آب‌های اقیانوس هند و دریای سرخ مشغول تأمین امنیت خطوط کشتیرانی و دریانوردی ایران هستند یادآور شد: این مأموریت به برکت خون شهیدان محقق شده است و در راستای تدابیر و رهنمود‌های ارزشمند فرماندهی کل قوا بوده است.

به گفته فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر جوانان این مرز و بوم توانایی آن را دارند ایرانی آبادتر از گذشته بسازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها