مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

یادمان‌های شهدای گمنام؛ نماد مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: یادمان‌های شهدای گمنام نماد مقاومت و ایستادگی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر دنیای استکبار است؛ بر همین اساس این یادمان‌ها باید میعادگاه نوجوانان و جوانان شود تا از نزدیک با حماسه‌سازان دفاع مقدس آشنا شوند و به دلایل دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی پی ببرند.
کد خبر: ۵۹۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ - 27May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با دهه کرامت و ایام آزادسازی خرمشهر، در مراسمی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین شهرستان داورزن، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین خانواده شهدا، یادمان شهدای گمنام شهر داورزن افتتاح شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: انجام تکلیف و جهاد بی‌امان، ادامه دارد دلیل آن هم واضح است چراکه دشمنی‌های نظام سلطه با شدیدترین وجه تداوم دارد.

وی افزود: دشمن در دستیابی به اهداف خود علیه انقلاب اسلامی ناکام مانده است چراکه جهاد و مقاومت، رهروی راه شهدا، اطاعت از فرمانده معظم کل قوا و آرمان آزادی قدس شریف جریان دارد.

یادمان‌های شهدای گمنام؛ نماد مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: تکلیف و وظیفه ما را شهدای گمنام روشن کرده‌اند و آن این است که به دنبال نام و نشان نباشیم بلکه به دنبال انجام وظیفه و تکلیف باشیم و به مسئولیت اجتماعی خود در قبال انقلاب اسلامی عمل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه شهدا معلمان دلسوز هستند و ما باید با گوش جان سخنان آن‌ها را بشنویم، یادآور شد: شهدا پرچم‌‌های عزت و افتخار ایران اسلامی هستند؛ بر همین اساس راه، هدف و آرمان شهدا راه، هدف و آرمان ماست.

وی گفت: دشمن در تلاش است با کور کردن خط مقاومت و راه شهدا، سازش را به جامعه القا کند. یکی از خرمشهرهای پیش‌رو که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است تداوم راه مقاومت و مداومت بر این مسیر است.

یادمان‌های شهدای گمنام؛ نماد مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه هستند

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین به عنوان جهاد فوری، ضروری و قطعی تأکید دارند در این جهاد با بیان حقایق، خباثت‌های دشمن آشکار می‌شود و راه روشن شهدا پیش روی مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: جنگ ترکیبی دشمن را باید با جهاد تبیین پاسخ داد و نقش‌آفرینی در این جهاد وظیفه آحاد مردم است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت افتتاح یادمان‌های شهدای گمنام، یادآور شد: یادمان‌های شهدای گمنام نماد مقاومت و ایستادگی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر دنیای استکبار است؛ بر همین اساس این یادمان‌ها باید میعادگاه نوجوانان و جوانان شود تا از نزدیک با حماسه‌سازان دفاع مقدس آشنا شوند و به دلایل دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی پی ببرند.

یادمان‌های شهدای گمنام؛ نماد مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: از امروز که یادمان شهدای گمنام شهر داورزن افتتاح شده است باید نسبت به اداره و رونق‌بخشی به این یادمان به‌عنوان کانون گسترش فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت و همچنین کانون روشنگری و جهاد تبیین اهتمام شود.

در ادامه این مراسم شرکت‌کنندگان با حضور بر مزار شهدای گمنام آرام گرفته در شهر داورزن با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

یادمان‌های شهدای گمنام؛ نماد مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه هستند

بر اساس این گزارش دو شهید گمنام که در عملیات «خیبر» و «تک‌ دشمن» اسفند ۱۳۶۲ و تیر ۱۳۶۷ در سن ۴۰ و ۱۹ سالگی در منطقه عملیاتی «جزیره مجنون» به فیض شهادت نائل آمدند ۱۲ آبان ۱۳۹۳ مصادف با تاسوعای حسینی پس از تشییع باشکوه در داورزن در این شهر به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار