مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پیام انقلاب اسلامی ذلت‌ناپذیری است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: راه ما را سیدالشهدا علیه‌السلام، شهدا و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس مشخص کرده‌اند، ما زیر بار ذلت نمی‌رویم و ذلت نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۵۹۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ - 28May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس شهرستان داورزن به ریاست «عباس بهادری» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در شهرداری داورزن برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: امام خمینی (ره) بعد از فتح خرمشهر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و همگان را به این معنا توجه دادند که سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یوم‌الله است چراکه دست قدرت خداوند از آستین رزمندگان اسلام بیرون آمد و سیلی محکمی به صورت متجاوزین نواخت و خرمشهر به دامن ایران اسلامی بازگشت.

وی با تأکید بر اینکه باید شکرگزار خداوند و قدردان مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران باشیم، افزود: پیام روشن گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت این است که ما مدیون جامعه ایثارگری و زیر دین بزرگ شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده‌های آنان هستیم چراکه آن‌ها فرصت خدمت را برای مسئولین فراهم کردند.

این مسئول ادامه داد: تا وقتی بر عهدی که با امامین انقلاب اسلامی و شهدا بستیم ثابت قدم بمانیم و خدمتگزار باشیم و ادای دین کنیم نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد و اگر کفران نعمت کنیم و از خدمت جهادی و بی‌منت سر باز بزنیم نعمت زوال می‌شود زیرا خداوند متعال با هیچ قوم و ملتی پیوند ناگسستنی نبسته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ سازش و تسلیم‌پذیری هیچگاه عزت نیاورده است، گفت: فتح خرمشهر در پرتو فرهنگ جهاد، مقاومت و مبارزه با ظلم و ظالم محقق شد.  

پیام انقلاب اسلامی ذلت‌ناپذیری است

یوسفعلی‌زاده پیام سوم خرداد را ذلت‌ناپذیری دانست و تأکید کرد: راه ما را سیدالشهدا علیه‌السلام و شهدا مشخص کرده‌اند، ما زیر بار ذلت نمی‌رویم و ذلت نمی‌پذیریم.

وی بیان داشت: ما رهرو صادق مسیری روشن هستیم. برای اینکه بتوانیم فرهنگ مقاومت و ترویج آن را دنبال کنیم مسئولیت تام و کامل داریم. مسئولیت نشر ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان مرز نمی‌شناسد و آحاد مردم ایران و امت اسلام که از برکات انقلاب اسلامی بهره‌مند شده‌اند وظیفه دارند این پرچم عزت را برافراشته نگهدارند.

این مسئول یادآور شد: همه آحاد مردم مکلف هستند در برابر تهاجم بی‌رحمانه دشمن ایستادگی کنند. یکی از راه‌های مبارزه، تمسک به ارزش‌های انقلابی است که نشر ارزش‌های دفاع مقدس بخش از آن را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در شهرستان داورزن، تصریح کرد: تا جان در بدن داریم باید تلاش کنیم و با توجه به حداکثرها در زمینه‌های مختلف همچون برگزاری یادواره شهدا، تکریم شهدای گمنام، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ذکر فضائل حماسه‌آفرینان دفاع مقدس از طریق تألیف کتاب، تولید فیلم و نشر ارزش‌های در رسانه و فضای مجازی و تبلیغات محیطی گام برداریم.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر داورزن، خاطرنشان کرد: این یادمان ظرفیت این را دارد که به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود لازمه آن این است که مسئولین شهر نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند و تلاش کنند برنامه‌های فرهنگی اثرگذار به این یادمان‌ها سوق داده شود.

پیام انقلاب اسلامی ذلت‌ناپذیری است

در این نشست مهدیان مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان داورزن گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای مأموریت‌های محوله ارائه کرد.

در ادامه، اعضا ضمن ارائه گزارش از برنامه‌های اجرای شده یا در دست اجرا در حوزه ایثار و شهادت توسط دستگاه متبوع خود، به بیان پیشنهادات و دغدغه‌های خود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار