فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ثبات قدم لازمه تداوم حماسه سوم خرداد/ انقلاب اسلامی ماهیت جهادی دارد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: برای ادامه‌ خط حماسه سوم خرداد باید بر عهدی که بستیم که همان «هیهات من‌الذله» و «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم» ثابت قدم و استوار بمانیم.
کد خبر: ۵۹۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ - 24May 2023

ثبات قدم لازمه تداوم حماسه سوم خرداد/ انقلاب اسلامی ماهیت جهادی داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور جمعی از بسیجیان پایگاه شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه فتح خرمشهر معجزه الهی بود، اظهار داشت: صدام و ارتش بعث عراق نام خرمشهر را «محمره» گذاشته بودند و با اشغال این شهر، آمده بودند که بمانند.

وی افزود: آنچه مسلم است در تک‌تک روزهای دفاع مقدس و در ادامه آن حماسه تا به امروز، لطف خدا و امدادهای الهی بوده و هست والا با یک دنیا دشمن قدار جنایتکار، ایستادگی و مقاومت جز به لطف خدا ممکن نیست.

این مسئول یادآور شد: دشمنان بارها و بارها خود را آماده کردند که انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن را براندازند ولی به اذن خداوند مکرشان به خودشان برگشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: اشقیای عالم هر کار که توانستند بر علیه اولیای دین و پیروان آن‌ها و همچنین انقلابیون انجام دادند و اگر هستیم به برکت ایستادگی و پایمردی بوده است.

یوسفعلی‌زاده گفت: شکسته شدن هیمنه نظام سلطه، شدت گرفتن ضربه آهنگ فروپاشی رژیم صهیونیستی، شکل‌گیری جبهه مقاومت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی همه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: شرایط ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با جایگاهی که امروز دارد قابل مقایسه نیست و بحمدالله روند پیشرفت‌ها ادامه دارد؛ بر همین اساس باید قدردان این نعمت بود چراکه بر اساس وعده الهی اگر شاکر باشیم و در به ثمر نشاندن خون شهدا گام برداریم این نعمت‌ها افزون می‌شود.

این مسئول گفت: پیش‌شرط نصرت الهی به پا خواستن و قیام‌لله مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، یعنی جهاد است و سوم خرداد فرصتی برای یادآوری این منطق است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید همواره مهیای جهاد در عرصه‌های مختلف باشیم چراکه زندگی در انقلاب اسلامی جهادی است و باید بنده خدا بود تا بتوان جهاد کرد و خرمشهرهای پیش‌رو را رقم زد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: کار نظام سلطه دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما به رغم این دشمنی‌ها باید پای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین پیام عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد این است که برای تداوم انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌ها باید در وسط میدان باشیم و به تکلیف عمل کنیم. برای ادامه‌ خط حماسه سوم خرداد باید بر عهدی که بستیم که همان «هیهات من‌الذله» و «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم» ثابت قدم و استوار بمانیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تداوم راه شهدا، بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه انقلابی است و به این معناست که راه شهدا باید جاوید و باقی بماند و این رسالت بزرگ بر عهده همه کسانی است که از پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی بهرمند شده‌اند.

یوسفعلی‌زاده گفت: هر یک از شما در موضعی که هستید مراقبت کنید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با قدرت پیش برود تا به حاشیه برده نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: شهدای گمنام هر کجا آرام می‌گیرند هییت‌امنا و متولیان آن محل باید تلاش کنند که این شهدای والامقام تکریم شوند لذا باید نسبت به احداث یادمان شهدای گمنام بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم، اردیبهشت و عرصه میدان شهدا که شهرداری متولی آن‌هاست اهتمام شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کانون تبیین عملکرد یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس است و شما بسیجیان کمک کنید که این پروژه هرچه سریعتر تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار