فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای ۹۲ عنوان برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت دزفول در خراسان رضوی

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: به منظور بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری، روز دزفول، ۹۲ عنوان برنامه و شش هزار فعالیت در سطح استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ - 23May 2023

اجرای ۹۲ عنوان برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت دزفول در خراسان رضویسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: سوم خرداد یادآور حماسه‌ای از وحدت ملت بزرگ ایران به رهبری و فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) در برابر سلطه‌گران و ظالمان جهان برای آزادی خرمشهر قهرمان است که محل ظهور اراده، مقاومت و ایثار شد.

وی افزود: در عملیات بیت‌المقدس با مدد الهی و توسل به بزرگمرد عالم بشریت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام و جانفشانی مردمانی پولادین از جنس انقلاب اسلامی و عاشق حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام، پاره تن کشور ایران پس از ۵۷۶ اسارت آزاد شد و نوای «ما متحدیم» را به جهانیان مخابره کرد.

این مسئول ادامه داد: اکنون خرمشهر به یمن ایثار، فداکاری و جانفشانی شهدای والامقام تحت ولایت و امامت حضرت امام خامنه‌ای، زنده بالنده و الهام‌بخش است و برای آیندگان نغمه شهامت، ایستادگی و سلحشوری سر می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: به پاس این مقاومت سلحشورانه ملت ایران، امروز فرزندان جوان و رشید این سرزمین با نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با همدلی و تلاش جهادی، خرمشهرها را آباد و سربلند خواهند ساخت.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه هدف از پاسداشت حماسه سوم خرداد، گسترش، انتقال و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت به نسل حال و آینده و علاقه‌مندان به فرهنگ متعالی دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: تبیین نقش فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تشریح قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار مردم اقوام و مذاهب و ادیان در مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی، نهادینه‌سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا، پرداختن به نقش عملیات بیت‌المقدس و درس‌ها، عبرت‌ها و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جهت تحقق جامعه آرمانخواه و سلطه‌ناپذیر و تبیین ایستادگی و مقاومت جوانان غیور خرمشهر و دلاورمردان سپاه، ارتش جمهوری اسلامی فراجا و نیروهای مردمی و بسیج از جمله راهبردهای بزرگداشت سوم خرداد است.

وی گفت: به منظور انسجام‌بخشی به اقدامات در راستای هرچه باشکوه برگزار کردن ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مسئولیت فرمانداران در کلیه شهرستان برگزار شده است و مقرر گردیده که از تمام ظرفیت‌های محلی در جهت پاسداشت این مناسبت ملی استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری، روز دزفول ۹۲ عنوان برنامه و شش هزار فعالیت در سطح استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و محلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها به عنوان مطالبه‌گر پیگیر برگزاری برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد هستند، بیان داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، روایتگری حماسه‌آفرینان فتح خرمشهر در مساجد، دیدار با فاتحان خرمشهر، تکریم و تجلیل خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس، عطرافشانی مزار شهدا در قالب حرکت کاروان خودرویی به سمت گلزارهای شهدا، تجدید میثاق با شهدای گمنام، افتتاح طرح‌های ورزشی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات ورزشی بومی و محلی و همچنین صعود کوهنوردان به قلل مرتفع از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

یوسفعلی‌زاده، بازسازی عملیات بیت‌المقدس، فضاسازی محیطی، برگزاری مراسم نورافشانی، حضور حماسه‌آفرینان فتح خرمشهر در نماز جمعه، رژه موتوری برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت یادمان‌های شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر عنوان کرد.

این مسئول گفت: رونمایی کتاب، برپایی نمایشگاه عکس ویژه فتح خرمشهر و مردم دزفول، پخش سرود آزادی خرمشهر، برپایی نشست‌های ادبی، برگزاری مراسم گرامیداشت یک هزار و ۲۶ شهید شهرستان قوچان، یادواره شهید رئوفی معلم عشایری استان، افتتاح یادمان‌های شهدای گمنام، برگزاری شب خاطره، برپایی میز خدمت، انجام ویزیت و معاینه رایگان بیماران، برگزاری مسابقات نقاشی، همایش دهه نودی‌ها، برگزاری مسابقه ورزشی با نام و یاد شهدا بین کارمندان و اهدای جوائز دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت فتح خرمشهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت که سوم خرداد جزو یوم‌الله است یک تکلیف دینی، انقلابی و ملی است و آحاد جامعه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار