مدیرکل صداوسیمای فارس:

فصل مشترک همه شهدا هیاتی بودن آنها است

«پهلوانیان» گفت: در هیات، سلوکی فراتر از گفتگو، پیام‌رسانی و دریافت پیام رخ می دهد و آن سلوک معنوی، شخصیتی و هویتی است و نتیجه این سلوک تربیت انسان‌های برجسته از لحاظ اعتقادی و معنوی همانند شهدا که فصل مشترک این افراد هیاتی بودن آنهاست.
کد خبر: ۵۹۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ - 27May 2023

فصل مشترک همه شهدا هیاتی بودن آنها استبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «احمد پهلوانیان» مدیرکل صداوسیمای فارس امروز در نشست با اعضای کانون و بسیج مداحان استان فارس که با حضور حجت الاسلام «قانع» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد ضمن تاکید بر استفاده از مداحان و هیات‌های معرفی شده توسط دستگاه‌های مرتبط در آنتن رسانه ملی و حمایت از هیات‌های توانمند اظهار داشت: در هیات، سلوکی فراتر از گفتگو، پیام رسانی و دریافت پیام رخ می دهد و آن سلوک معنوی، شخصیتی و هویتی است و نتیجه این سلوک تربیت انسان های برجسته از لحاظ اعتقادی و معنوی همانند شهدا که فصل مشترک این افراد هیاتی بودن آنهاست.

مدیرکل صداوسیمای فارس بیان کرد: برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه باید تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی و مردمی پای کار بیایند تا با هم افزایی، همگرایی و همدلی این مسائل برطرف شود .

احمد پهلوانیان گفت: رسانه هیات، به عنوان رسانه اختصاصی جهان تشیع، رسانه ای موثر، فراگیر و بسیار اثرگذار از بعد تربیتی است.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: انقلاب را بچه‌های هیات به پیروزی رساندند و تاکنون حفظ کرده اند زیرا آنان برخلاف برخی نهادهای اجتماعی سطح وسیع، ملایم و فراگیری با مردم و جامعه دارند.

پهلوانیان اضافه کرد: جایگاه  فرهنگی و منزلت معنوی استان فارس و شهر شیراز در بحث محرم و عاشورا و امام حسین علیه السلام روشن است اما در کشور شناخته شده نیست که این به کارکرد کافی دستگاه های مرتبط برمی گردد.

وی در پاسخ به صحبت‌های برخی از مداحان در این جلسه گفت:  صداوسیمای فارس در پخش مداحی‌ها و محافل هیات‌های استان، حتما از مداحان و هیات‌های معرفی شده توسط دستگاه های مرتبط با این حوزه استفاده خواهد کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس با تاکید بر استفاده از ظرفیت هیات‌های شهرستان‌های فارس در رسانه ملی خاطر نشان کرد: صداوسیما هیات‌هایی را که از نظر فرهنگی و مختصات هیاتی در بعد رسانه ای توانمند هستند حمایت و یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار