معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف:

ارزش‌گذاری فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ امامزادگان در جشنواره ملی «سُلاله»/ تاثیرگذاری اجتماعی ملاک داوری است

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ بقاع متبرکه و امامزادگان در جشنواره ملی «سُلاله» ارزیابی می‌شوند، گفت: تاثیرگذاری اجتماعی برنامه‌ها ملاک ارزیابی و داوری خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ - 28May 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اولین جشنواره «سُلاله» ویژه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و «حمید مجیدی‌مهر» معاون قرآنی سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در بیش از ۸ هزار امامزاده که با تطبیق تاریخ فرزندان ائمه شناسایی شده و در دوران‌های مختلف وارد ایران شده‌اند، انجام خدمات می‌کند، اظهار داشت: بقاع متبرکه جایگاه ویژه‌ای در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند به‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند این اماکن باید به قله‌های فرهنگی تبدیل شوند.

ارزش‌گذاری فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ امامزادگان در جشنواره ملی «سُلاله» / تاثیرگذاری اجتماعی ملاک داوری است

وی به تشریح برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه پرداخت و با بیان اینکه اعتقاد و ارادت مردم به بقاع متبرکه باعث شده است که همواره شاهد حضور مردم در این اماکن هستیم، تاکید کرد: مهم‌ترین مراکزی که دارای مزیت‌های فرهنگی با پشتوانه‌های فکری است، همین بقاع متبرکه است.

حجت‌الاسلام عادل تشکیل مراکز افق در امامزادگان با رویکرد تقویت فعالیت‌ها را مورد اشاره قرار داد و درباره برنامه‌های دهه کرامت این مراکز گفت: در استان‌های مختلف همایش‌های مختلفی با هدف بزرگداشت امامزادگان و کنگره‌های عمومی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری جشنواره سُلاله با هدف ایجاد رقابت مدیران فرهنگی مابین بقاع متبرکه خبر داد و در توضیح آن گفت: در این جشنواره فعالیت‌های مسؤولین مختلف بقاع که بهترین خدمت و کار را در محور‌های مختلف انجام دهند مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت. این اتفاق موجب ارتقاع سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها خواهد شد و معتقدیم این جشنواره با ایجاد رقابت، موجب ارتباط پویا بین آستان‌های مقدس، خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سُلاله سراسری و در سه سطح با توجه به ظرفیت و امکانات امامزادگان برگزار خواهد شد لذا امامزادگان در سه سطح یک، دو و سه رقابت خواهند داشت. جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار خواهد شد لذا برگزیدگان استانی به بخش ملی راه خواهند یافت.

ارزش‌گذاری فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ امامزادگان در جشنواره ملی «سُلاله» / تاثیرگذاری اجتماعی ملاک داوری است

عادل با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۱۵ تیرماه خواهد بود، تصریح کرد: داوری آثار در مرحله‌ی استانی و ملی تا پایان مردادماه خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف درباره موضوعات جشنواره گفت: فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی، خانواده و ترویج وقف از محور فعالیت‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها