نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

هیأت حاکمه افغانستان باید از پروتکل‌های بین‌المللی در موضوع حق‌آبه هیرمند تبعیت کند

بابایی کارنامی گفت: در نظام بین‌المللی امروز دنیا پروتکل و قواعد لازم‌الاجرایی وجود دارد که همه کشورها باید از آن تبعیت کنند.
کد خبر: ۵۹۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۳ - 03June 2023

هیأت حاکمه افغانستان باید از پروتکل‌های بین‌المللی در موضوع حق‌آبه هیرمند تبعیت کند«علی بابایی کارنامی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به درگیری مرزی اخیر مرزبانان غیور کشورمان با نیروهای طالبان اظهار داشت: معتقدم هم دولت درخصوص طالبان بی‌تدبیری کرده است و هم دیگر دستگاه‌هایی که به نوعی ذی‌ربط محسوب می‌شوند، و به همین دلیل، طالبان هم برای ما رجز‌خوانی می‌کند.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: طالبان متأسفانه امروز درصدد است تا اختلال در منافع و امنیت ملی ما ایجاد کند؛ وزارت امور خارجه در این‌خصوص باید پاسخگو باشد و بی تدبیری‌هایی که در مصاحبه‌های مسئولان دولتی صورت گرفته است، قطعاً در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هیأت حاکمه افغانستان باید برای همیشه یک پاسخ در خور از ایران دریافت کند تا دیگر خللی در امنیت مناطقی مرزی ما با افغانستان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با پدافند غیرعامل نظامی باید از سد هیرمند بازدید کند، گفت: در نظام بین‌المللی امروز دنیا پروتکل و قواعد لازم‌الاجرایی وجود دارد که همه کشورها باید از آن تبعیت کنند؛ اینگونه نیست که هر کس از راه رسید و در کشوری سکان را به دست گرفت، «قوانین من‌درآودری» را ملاک عمل قرار دهد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: درست است که طالبان از طریق یک دوئل کاملاً غیرمنطقی در افغانستان حاکم شده است، زیرا بر پایه انتخابات و کسب آرای مردمی بر سرکار نیست؛ بنابراین حکومتش غیرقانونی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سریعاً باید پاسخ درخوری به طالبان بدهیم، اظهار کرد: همه کشورهای منطقه باید به خوبی بدانند که اگر کوچک‌ترین نگاه چپی به ایران اسلامی مقتدر داشته باشند، با قاطع‌ترین پاسخ ایران مواجه می‌شوند؛ زیرا ما در خصوص امنیت ملی خودمان با کسی شوخی نداریم.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار