در جریان استقبال از هیثم بن طارق؛

مخبر: ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن استقبال از هیثم بن طارق در فرودگاه مهرآباد، گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد.
کد خبر: ۵۹۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 28May 2023

مخبر: ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» عصر امروز (یکشنبه) در فرودگاه مهرآباد ورود هیثم بن طارق و هیأت همراه برای سفری دو روزه به ایران را خوشامد گفت و با اشاره به روابط دیرینه و ظرفیت‌های گسترده دو کشور، اظهار امیدواری کرد: این سفر برای دو ملت ایران و عمان و کشور‌های منطقه منشأ خیر و برکت باشد.  

معاون اول رئیس جمهور به روابط تاریخی و صمیمانه تهران- مسقط اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد.

مخبر تصریح کرد: روابط سیاسی ایران و عمان روابطی نزدیک و عمیق است و این روابط صمیمانه ایجاب می‌کند مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین نیز همپای مناسبات سیاسی توسعه پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور مسائل بانکی را از مهمترین موانع پیش روی توسعه تعاملات تجاری دو کشور برشمرد و از اراده جدی جمهوری اسلامی برای گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور خبر داد.

هیثم بن طارق پادشاه عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بعضاً کاستی‌هایی در روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد، گفت: در این سفر در خصوص مسائل و موانع پیش روی مبادلات تجاری دو کشور مذاکره و گفتگو خواهیم کرد.

وی بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد و افزود: اگر چالش‌ها و موانع بانکی میان دو کشور برطرف شود، مراودات اقتصادی تجار دو کشور و همکاری‌های تجاری فیمابین تسهیل خواهد شد.

هیثم بن طارق گفت: امیدوارم در این سفر به راهکار‌هایی برای گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین دست‌یابیم.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها