برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در آمل

کارگاه آموزشی و توجیهی تذکرات لسانی در خصوص عفاف و حجاب با حضور آمران امر به معروف و نهی از منکر و فعالان فرهنگی در شهرستان آمل برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ - 28May 2023

برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در آملبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به همت ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آمل کارگاه آموزشی و توجیهی تذکرات لسانی در خصوص عفاف و حجاب با حضور آمران امر به معروف و نهی از منکر و فعالان فرهنگی در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ داغمه چی فرمانده سپاه آمل طی سخنانی به بیان مراحل، شرایط و شیوه‌های اجرای این فریضه واجب الهی پرداخت و خاطرنشان ساخت: از اصول اساسی در اجرای امور دینی بویژه امر به معروف و نهی از منکر، اصل جاذبه در حد اعلاء و دافعه به حد ضرورت است.

وی مراحل امر به معروف و نهی از منکر را قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی عنوان و یادآور شد: مرحله قلبی و زبانی وظیفه همه آحاد جامعه و مرحله عملی آن به عهده حاکم شرع و حکومت می‌باشد.

فرمانده سپاه آمل با بیان اینکه شخص آمر یا ناهی باید اطلاع کافی از شریعت اسلام داشته باشد و معروف و منکر را بخوبی بشناسد، بیان داشت: در اجرای این فریضه الهی و بمنظور تأثیرگذاری بیشتر، باید اهم و مهم را تشخیص داد و نسبت به موضوع مهم‌تر به فرد خاطی تذکر داده شود.

سرهنگ داغمه چی گفت: در هنگام تذکر باید همه جوانب را در نظر گرفت و به هیچ عنوان نباید خود را برتر از شخص خطاکار تلقی کنیم که این خود بزرگترین منکر و آفت در اجرای این فریضه مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها