شرکت امیرعبداللهیان در اجلاس وزیران خارجه «بریکس» در آفریقای جنوبی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت کشور آفریقای جنوبی در اجلاس وزیران امور خارجه گروه بریکس شرکت می‌کند.
کد خبر: ۵۹۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 29May 2023

شرکت امیرعبداللهیان در اجلاس وزیران خارجه «بریکس» در آفریقای جنوبیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت کشور آفریقای جنوبی در اجلاس وزیران امور خارجه گروه بریکس شرکت می‌کند.

این نشست در اواخر هفته جاری در شهر «کیپ تاون» آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به دعوت آفریقای جنوبی در این نشست شرکت می‌کند.

در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران عضو این گروه نیست، ولی از اعضای دعوت شده به نشست سال ۲۰۲۲ این گروه بوده است؛ همچنین در اجلاس بریکس پلاس در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۴ تیر ۱۴۰۱) سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأیید کرد که دو کشور ایران و آرژانتین درخواست خود را برای پیوستن به این گروه ارائه کرده اند

بریکس (به انگلیسی: BRICS) نام گروهی از کشور‌ها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشور‌های عضو یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است. مشابه همه پیمان‌ها و ائتلاف‌های اقتصادی، بریکس نیز واجد سیاست‌های خاص خود در حوزه تجارت، سرمایه گذاری، شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط، تأمین مالی، تغییرات اقلیمی، انرژی، توسعه زیرساخت، امنیت غذایی و در نهایت توسعه انسانی است.

براساس آخرین اخبار در حال حاضر ۱۹ کشور خواهان پیوستن به این گروه هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها