دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) مطرح کرد؛

جمهوری اسلامی ایران میراث امام (ره)/ مبارزه با استکبار یک اصل و اولویت است

انصاری گفت: جمهوری اسلامی ایران میراث امام است و تمام سخنان ایشان حول دو محور دوری جامعه از زشتی و تعلیم اصول الهی به جامعه دینی است.
کد خبر: ۵۹۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 29May 2023

.به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدعلی انصاری» دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) امروز (دوشنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های مراسم ۱۴ خرداد، با بیان اینکه رساترین پیام جمهوری اسلامی ایران پیام انبیاست، اظهار داشت: در نظر امام راحل طاغوت هر چیزی است که در برابر حق بایستد و هر فردی در هر جایگاهی اگر از مدار حق خارج شد می‌تواند طاغوتی باشد.

وی گفت: اگر کسی طرفدار امان است و در خط ولایت قرار دارد، باید دو وظیفه اصلی را دنبال کند در واقع باید ببیند جامعه در چه مسیری حرکت می‌کند تا بتواند جمهوری اسلامی را حفظ کند، زیرا خود خدا مطابق آیات قرآن کریم مسلمانان را از ظلمات اخراج می‌کند.

انصاری افزود: اگر جامعه در مسیر طاغوت بود و عبادت را فراموش کرد، خداوند این افراد را از نور به سمت ظلمت اخراج می‌کند، جمهوری اسلامی ایران میراث امام است و تمام سخنان امام و ببانتش حول دو محور دوری جامعه از زشتی و تعلیم اصول الهی به جامعه دینی است، که اصلی‌ترین هدف جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در تجلیل از امام خمینی لازم نیست بگوییم امام اخلاق خوبی داشت، البته این موارد هم در جای خود مهم است، اما مهم‌تر این است که بدانیم امام چه اهدافی را مد نظر داشت، امام بزرگوار استقلال ملت، عزت‌مندی ملت و پیشرفت ملت را مد نظر داشت.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام راحل در کتاب جهاد اکبر می‌فرمایند، اگر می‌خواهید بر دشمن استکباری پیروز شوید باید جهاد اکبر را بر همه امور خود اولی بدانید، اگر ۴۴ سال از نهضت امام می‌گذرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند امام روح جمهوری اسلامی است، باید ببینیم این روح تا کجای این کالبد پیش رفته است.

وی افزود: از خود انتقادی و از اعتراض به خودمان واهمه نداشته باشیم قبل از اینکه دیگران ما را در مجامع مختلف نقد کنند، ما با قدرت و قاطعیت می گوییم هیچ کشوری در دنیا مانند ایران نیست که مردمش و نمایندگان مردمش در محلی به نام مجلس شورای اسلامی انتقاد کنند، اما همیشه که نمی توان انتقاد کرد، بلکه باید به سمت اصلاح حرکت کنیم.

انصاری بیان داشت: چرا بعضی از تعدیات به صورت علنی و در منظر مردم رخ می‌دهد، تجلیل واقعی از امام این است که در هر سالگردی یک شعار محوری تعیین شود و همه در مسیر تحقق آن حرکت کنند، رفع ظلم و بی عدالتی از مردم به چه معناست؟ تدبیر امور به چه معناست؟

وی افزود: ما خدا را شاکریم که بعد از امام راحل جانشین صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای در تبیین مواضع امام و در پیشبرد اهداف و آرمان‌های والای امام عزیز در اوج نشاط جامعه را هدایت کرده‌اند، این سخن زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی که امام روح جمهوری اسلامی است، بسیار دقیق و مبتنی بر واقعیت جامعه ایران است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) تاکید کرد: مبارزه با استکبار و آمریکای جنایتکار یک اصل و یک اولویت است، اما موضوعات مهم و اولویت دار دیگر هم وجود دارد که باید به آن بپردازیم، آیا کدورتی که بعضاً در دلها ایجاد می‌شود، نیاز به اصلاح ندارد؟

انصاری خاطرنشان کرد: مطبوعات، مجامع فرهنگی و رسانه‌ها حق امام راحل را ادا نکرده اند شاید برخی بگویند تقسیم کار فرهنگی صورت گرفته است، اگر می خواهیم روح امام در بطن جامعه زنده باشد باید تمام اندیشه‌های امام منظومه فکری برای جامعه از طریق رسانه‌ها تبیین شود. البته ما هیچگاه نگفته‌ایم و نمی‌گوییم که برای امام اصراف و هزینه‌های بی جا کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: تمام جریانات رسانه‌ای پرقدرت و امپراطوری‌های بزرگ رسانه‌ای با تمام وجود درصدد هستند تا صدای امام، مکتب امام، سیره امام و اهداف امام برای مردم تبیین نشود، اینکه همه می گویند مکتب امام، خط امام و آرمان‌های امام نشان از تاثیرات منطقه ای و جهانی امام است.

وی افزود: شاکر خدا هستیم که ملت ایران همان ملتی هستند که امام را در روز دوازده بهمن همراهی کردند، از خدا شاکریم که ملت ایران همان ملتی هستند که امام را ۱۴ خرداد تشییع کردند ولی بحث اصلی آن است که آیا اهداف امام به دست جوانان ما رسیدن است، یا خیر؟

انصاری ادامه داد: آیا رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی ما در اینکه جوانان با آرمان‌های امام آشنا نیستند قصور ندارند؟ آنجایی که دشمنان توطئه می کنند و داعش را ایجاد می کنند تا در منطقه جنگ افروزی کند، کاملا واضح و بدیهی است و ما هم با آن مقابله می کنیم.

وی تصریح کرد: آنهایی که اهل معرفت هستند می‌دانند امام راحل چه اقدام بزرگی انجام داده است و آنهایی که دغدغه استقلال کشور را دارند می‌دانند امام چه پتکی بر سر استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار کار زد، بنابراین ما نباید در مقابل هجمه‌ها سر خم کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی این خواب را که یک روزی جمهوری اسلامی را سرنگون می کنند، به گور خواهند برد، گفت: دفاع از کیان جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای امام یک وظیفه خطیر، همگانی و واجب است.

انصاری خاطرنشان کرد: کمیته‌های سه‌گانه ما در حوزه امنیتی فرهنگی و اجرایی کارهای خود را آغاز کرده‌اند و برنامه های اصلی که تدوین کرده بودیم به خوبی در حال اجرا است و همه الزامات که باید در شهرستان‌ها پیگیری شود ابلاغ شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی با بیان اینکه پیش بینی شده است که قریب به هفت صد هزار نفر در مراسم سالگرد امام خمینی حضور پیدا کنند، گفت: حدس ما این است که در روز ۱۴ خرداد نزدیک ۱/۵ میلیون نفر حضور پیدا کنند، این تعداد از تهران و بسیاری از شهرستان ها هستند، البته قرارگاه شهید فهمیده هم برنامه‌هایی تدارک دیده است تا نظم و سازماندهی خوبی داشته باشیم.

انصاری اظهار داشت: دستگاه‌های مفصلی از روزهای گذشته پیرامون حرم مطهر امام خمینی در حال کار هستند، قرارگاه شهید فهمیده هم در حوزه تغذیه و پذیرایی مردم در حال تدارک است، همچنین شهرداری تهران تدابیر خوبی اندیشیده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های تولیدی بسیار مفصلی ما از دیدگاه های حضرت امام تهیه و تدارک دیده‌ایم که از سازمان صدا و سیما پخش خواهند شد، همچنین از کشورهای همسو با جمهوری اسلامی اعم از عراق، افغانستان، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین ۳۰۰ مهمان حضور پیدا خواهند کرد، علاوه بر این خبرنگاران خارجی هم حضور پیدا می کنند، همچنین خبرنگاران در داخل کشور  مراسم را پوشش خواهند داد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به تعبیه ایستگاه‌های مختلف برای رفع گرمازدگی زائران با توجه به فصل گرما گفت: زائران از مبدا تا مقصد تحت بیمه قرار دارند و تحت پوشش بهداشت و درمان هستند و بیمارستان‌ها آماده پذیرش بیماران خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: کریدورهای مخصوص برای تردد از پارکینگ تا حرم و ویلچرها برای معلولان در نظر گرفته شده است و برخی خودروهای برقی هم برای حمل و نقل خواهیم داشت؛ اورژانس، آتش‌نشانی و هلال احمر هم در بخش‌های مختلف فعال هستند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار