مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین:

ایمان دروازه همه خوبیهاست

حجت‌الاسلام معبودی گفت: ایمان دروازه همه خوبیهاست امام رضا (ع) فرمودند: کسی که ایمان قوی ندارد خیر دنیا و آخرت نصیبش نمی‌شود انسان‌ها دار‌ای خصلت‌های زیبا هستند که معصومین به آن اشاره کردند.
کد خبر: ۵۹۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ - 29May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، همایش سه روزه توجیهی برنامه‌های سال ۱۴۰۲ با حضور معاونت های نمایندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در شهر سرعین استان اردبیل در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی معبودی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در این همایش با اشاره به مشکلات روز جامعه و سخن قرآن برای ایستادگی در شرایط سخت اظهار داشت: ایمان دروازه همه خوبیهاست امام رضا (ع) فرمودند:  کسی که ایمان قوی ندارد خیر دنیا و آخرت نصیبش نمی شود انسان ها دار ای خصلت های زیبا هستند که معصومین به آن اشاره کردند.

وی تصریح کرد: چند شاخصه امام رئوف علیه السلام درباره انسان و اعمال وی بیان می کند، کریم بودن انسان باید در ذات او باشد کریم کسی است که کار زشت انجام می دهد و کارهای بزرگ از جمله خدمت به مردم و اخلاق نیکو دارد و کسانی که صاحب کرامت هستند خیر دنیا و آخرت از آنها انتظار می رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) در ادامه با اشاره به استواری در اخلاق حسنه گفت: سومین کلام معصوم استواری در اخلاق و ثبات شخصیت است انسان های بزرگ و صاحب کرامت با هر اتفاقی تغییر نمی کنند و شخصیت خود را در مسیر حق و برای خدا ثابت نگه می دارد.

معبودی تصریح کرد: چهارمین موضوع در خصوص انسانهایی که دارای نجابت ذاتی هستند و در رفتارشان پاگیزگی و حیا مشهود است و مسئله بعدی خدا ترس بودن انسان است. ایمان، کرامت، حسن خلق و اخلاق گرایی باید ریشه ایمانی داشته باشد مانند درختی که اگر ریشه دار بود شاخ و برگ میدهد و ثمره اش همگان استفاده می کنند و اگر ریشه نداشته باشد در برابر طوفان ها نمی تواند مقاومت کند و از بین میرود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین افزود: انسانی که ایمان قوی دارد در برابر طوفان غرایز و شهوات پایداری می کند انسان باید از خدا بترسد به خاطر اعمال خودش، ایمان، عدالت، اخلاق و کارهای خود را برای خشنودی خدا قرار دهد وقتی به این خصوصیات بزرگ دست پیدا کرد بر اعمال خود نظارت و کنترل دارد.

وی با اشاره به توصیه های قرآنی و صبر بر مشکلات گفت: امروز مشکلات زیادی در حوزه معیشت و ساختار اداری وجود دارد باید روحیه جهاد در بین مدیران تقویت شود در شرایطی که مشکلات بر انسان چیره می شود خدای متعال دست نیاز انسان را یاری می کند در تاریخ انبیا که در قرآن به صراحت ذکر شده است هیچگاه از یاری خدا در بدترین شرایط ناامید نشدند.

معبودی افزود: نوح علیه السلام هزار سال عمر کرد و آزار های فراوان از مردم دید در نهایت قومش را نفرین کرد. خدا دستور ساخت کشتی داد تا مومنین را نجات دهد، ابراهیم پیامبر با شکستن بت ها به جنگ نمرود رفت و آتش عظیمی برای او تهیه کردند اما خدای متعال آتش را برایش گلستان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامرعج گفت:شرایط امروز ما بسیار بهتر از شرایطی است که پیامبران با آن مواجه بودند لذا معضلات و مشکلات اقتصادی در جامعه به عنوان اصلی ترین خواسته به حق مردم مطرح است. 

معلودی در پایان گفت: علاوه بر کارهای علمی و جهادی باید با توکل بر خدا با مشکلات مواجه شد و اعمال صالح توسط مردم و مدیران در همه حوزه ها اعمال شود آنگاه دست یاری خدا ملت ما را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار