نماینده ولی فقیه در مازندران:

شکوفایی اقتصاد مستلزم سرمایه‌گذاری در بخش زکات است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم روی اقلام زکات سرمایه‌گذاری کنیم.
کد خبر: ۵۹۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴ - 29May 2023

شکوفایی اقتصاد مستلزم سرمایه‌گذاری در بخش زکات استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسات شورای زکات شرق استان و همایش زکات روحانیون شرق استان، ضمن گرامیداشت ایام، اظهار داشت: به فرموده قرآن، زکات به‌عنوان یک عبادت و یک اصل اقتصادی اهمیت دارد.

وی افزود: گاه گفته می‌شود اگر زکات واجب به همین چند قلم کالا تعلق بگیرد چقدر درآمد خواهد داشت؟ چرا که در مازندران بسیاری از این کالا‌ها موجود نیستند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم روی اقلام زکات سرمایه‌گذاری کنیم، در دنیا کشور‌هایی هستند که فقط با دام درآمد‌های آنچنانی تولید می‌کنند ما هم باید در این زمینه سیاست‌گذاری کنیم نه اینکه بخاطر هزینه‌های سنگین نهاده‌ها حاشیه‌نشین شوند و برعکس عده‌ای برای خوش‌نشینی به روستا‌ها برگشتند، اما اقتصاد روستا خوابیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: متاسفانه ما اهمیت زکات را فقط در بحث دریافت آن دیدیم نه برنامه‌ریزی، نگاه یک بعدی داریم نه همه جانبه کمیته امداد و دستگاه‌ها باید با درنظر گرفتن یارانه برای این اقلام، وام‌های اشتغالزا برایش درنظر بگیرند تا درآمد‌های ارزی ما از این محل زیاد شود.

این مسئول با بیان اینکه زکات هم‌پایه نماز بوده و خودش عبادت است، تصریح کرد: به فرموده امام باقر (ع)، قبولی نماز محور قبولی همه عبادات است، اما قبولی نماز به قبولی زکات است، همچنین اینکه اگر می‌خواهید در مالتان برکت بیفتد زکات بدهید و با مومنان به مواسات رفتار کنید.

وی گفت: اگر ستاد اقامه نماز می‌خواهد موفق باشد باید در اقامه زکات موفق باشد، نکته دیگر این است که سرمایه‌گذاری روی یک یا چند مورد از اقلام ۹گانه زکات؛ کشمش و خرما، گندم و جو، طلا و نقره، گاو، گوسفند و شتر، نباید نادیده گرفته شود.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: با وجود چهار فرد ولنگار هزاران برابر خانواده‌های معتقد، پایبند ارزشگرا داریم که باید بر حمایت از ارزش‌ها ادامه داده و مطالبات خودمان را داشته باشیم و جهاد تبیین را ادامه بدهیم، به سفارش سردار شهید سلیمانی از دل تهدید‌ها فرصت ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها