نماینده ولی فقیه در کردستان:

تقویت تقوا و اخلاقیات نقش مهمی در رعایت حجاب و عفاف دارد

حجت‌الاسلام «پورذهبی» تذهیب شخصی، تقوا و نگرش معنوی در حفظ و رعایت فرهنگ حجاب را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: تقویت تقوا و اخلاقیات نقش مهمی در رعایت حجاب و عفاف در جامعه دارد.
کد خبر: ۵۹۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ - 30May 2023

«تقویت تقوا» و «اخلاقیات» نقش مهمی در رعایت حجاب و عفاف داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم جامعه است، اما برخی مسئله حجاب را مهم‌ترین مسئله مطرح می‌کنند.

وی افزود: از آنجا که مقام معظم رهبری بر اصل و فرع کردن مسائل تاکید دارند، رفتارها در جامعه باید به صورت دقیق مورد سنجش قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در راستای مقابله با مسئله بی‌حجابی در جامعه نباید مغرضانه برخورد کرد بلکه باید دلسوزانه و پدرانه با افراد بی‌حجاب جامعه برخورد کرد.

وی رعایت مسئله حجاب را جزو مسائل شرعی، فروع دین و اخلاقیات دانست و گفت: از آنجا که مسئله حجاب یک مسئله شرعی است همه افراد  جامعه باید آن را رعایت کنند.

پورذهبی با اشاره به اینکه علل بی‌حجابی در جامعه مربوط به عوامل متعددی می‌شود، عنوان کرد: بی‌حجابی تنها مربوط به حکومت نمی‌شود بلکه در هم شکستن کانون خانواده و هنجارشکنی در بی‌حجابی مؤثر است. گسترش بی‌اخلاقیات منجر به متلاشی شدن کانون خانواده‌ها می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان تذهیب شخصی، تقوا و نگرش معنوی در حفظ و رعایت فرهنگ حجاب را بسیار تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: تقویت تقوا و اخلاقیات نقش مهمی در رعایت حجاب و عفاف در جامعه دارد.

وی با اشاره به خودکشی برخی بازیگران در کشور ابراز داشت: این مسائل در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و نباید این مسائل را به تمام جامعه تعمیم داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بخشی از جامعه را زنان تشکیل داده‌اند تأکید کرد: توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

پورذهبی با ذکر اینکه آسیب‌های زیادی در جامعه وجود دارد، یادآور شد: فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید به درستی رعایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار